fredag 18 december 2009

Fabulous

Båtveckan gick okej fort faktiskt .. fast har börjat fått mer & mer ågren över jobbet till havs.. Även om jag känner mig hemma och välkommen samt är bra på det jag gör saknas det ändå något.. Trygghet och samarbetet mellan vissa kollegor är ju inte det bästa. Är så trött på att folk tar sina jobb för givna och inte är stolt över det dem gör.. även om det handlar om att städa hytter och bädda sängar.. Jag är glad att jag har en sådan bra närmaste kollega på min avd. annars hade jag gått nuts! Nu har jag jobbat där i 2 år och 7 månader.. och vet fortfarande inte om jag har jobb efter jul (?) Visserligen har jag haft turen jämtemot andra att ha haft 2 grav.vik och andra halvlånga vik istället för att få ett pass i taget.. Men känns som jag är påväg dit också..vad mer kan man begära (?) Ändå känns det slösigt.. tänk om jag haft en provanställning i land då hade jag haft en anställning 3 gånger om.. Bitter, nä inte alls! Visserligen sitter många andra också löst nu pga "krisen" så jag håller mig kvar ombord.. lönen är ju faktiskt 1 av anledningarna att man jobbar som sjöman.. fast man missar mycket i land.. det gör man =/

För att skippa allt det bittra så går vi vidare.. Hemmaveckan har varit bra.. Har kört på körskolan nu 3 dagar i sträck med sista dagen idag.. nu är det inte många lektioner kvar innan uppkörning (närmare 3 elr 4 totalt) vilket får mig att bli lite hibbischibbis... iiih! Jag nästan stället in mig på att kugga bara för att det ska kännas lättare.. jag är ju faktiskt ingen bilmänniska från första början... jag gillar att lägga ansvaret på andra ---> busschauffören tex ;)

Idag var det sovmorgon för mig, men Thomas drog mot körskolan tidigare för att sedan ge sig av mot Tysklandsbåten för taxfreeshopping... tur det eftersom jag hade slut på apelsinpeelingen från Clarins *love* =) Efter min lektion möttes vi upp för att inskaffa föda på Jensens Böfhus (superlängesen ju) I förrätten kommer Becca.. även hon med knorrande mage :) Efter chokladmousset skiljdes vi åt och jag & Thomsen gick mot Bergakungen för att se En Julsaga 3D.. mysig film med fint budskap..väldigt välgjord!!! När vi kom ut var det snöflingor som svävade runt och det kändes juligt.

Vad händer i jul nudå? Jo mor & bröderna kommer hit över ett dygn typ eftersom jag muckar från Saga under 1.5 dygn -free- Sen åker jag & Thomsen hem i mellandagarna och över nyår.. men det blir inget festande och bubbel av vissa anledningar ;) Hoppas på en mysig kväll med familjen, kanske lite fyrverkerier på någon annans bekostnad *gnuggar händerna*

Och så lite nostalgi...


Puss & Hej

1 kommentar:

  1. Blir inget festande å bubbel av vilka anledningar...? Hmmm ;)Puss Natalia :)

    SvaraRadera

Vad tycker du?