söndag 12 februari 2012

Shaun the sheap

Hihi, Alice älskar verkligen Shaun the Sheap och jag är väldigt tacksam att hon börjat gilla en serie som jag själv kan tänka mig glo på :) Älskar hela Wallace & Gromit-stuken och humorn. Fåren är så underbart söta å jag skrattar varje gång deras munnar åker ut på sidan lite sådär.

Idag eller rättare sagt igår önskade jag mig en tvättmaskin sådär extra mkt. Den vi har nu är väldigt högljudd och man får knappt igen luckan utan en viss teknik behövs. Igår trillade även en skruv av, bad sign! Torktumlaren låter också som sju svåra år och luktar brännt eftersom det blir så fuktigt och varmt istället för torrt och varm..ja jag rengör värmeväxlaren månadsvis! Dem är från 2005 så jag vill inte påstå att dem är så gamla egentligen för att vara sådana maskiner? Nu önskar jag mig iaf en ny tvättmaskin för 11kg tvätt, energisnål och tyst! Har spanat in en från Samsung och det bästa är att den har snabbprogram på typ 15 min. Hur ofta tvättar man inte plagg som egentligen inte är smutsiga utan bara måste fräschas upp. Det är sällan mina kläder luktar svett eller är direkt smutsiga. Förutom när jag haft matkrig.

Det känns som det är mkt jag önskar mig just nu.. känns jobbigt och känna "behov" av massa materiella ting egentligen eftersom jag har ett kök som funkar, en tvätt- & torktumlare som "funkar" och ett tråkgrått vardagrum..som även det funkar

...önska kostar ingenting :D

Lillprutt fortfarande sjuklig.. eller natthosta och allmänt tjurig (iaf när mamma var här) Vi har mysbusat lite här på kvällen och när jag sjöng min å Jen's egenkomponerade städsång så däckade hon så fint. Tror hon kommer kunna gå till dagis imorrn iaf...frågan är om jag kommer kunna gå till jobbet då jag är sjuk igen (750 utropstecken) Kaktus konstaterade att jag var småbarnsförälder. suck

Ha en fin vecka alla!
Skepp å Hoj, runda en boj å sov i en koj.

1 kommentar:

Vad tycker du?