onsdag 30 april 2014

T.o.r

Hemkommen aus deutschland sedan någon dag :)

Vi hade en fin resa, fint väder och mysig hytt. Alice var jätteglad förutom lite växtvärk samt en hostspya i däcksbaren men annars rullade allt som planerat. Denna tur valde vi att köra snålove och hade faktiskt med oss vår DolceGustobryggare samt elektrisk kyl så vi kunde göra lite mysmat på hytten (läs köttbullemackor & nudelkopp) Detta gjorde att vi sparade nästan 1000spänn på att inte käka 2xbuffé ombord exempelvis.

Det fanns dock en sak som jag irriterade mig enormt på; I en del av fartyget fanns en lounge med bar som kallades "the livingroom" som bestod av soffbås samt ett lekrum för barn. Dit gick vi för att Alice skulle få leka en liten stund samt att vi hade internetuppkoppling där. När vi kommer dit sitter där en annan familj med en tjej i Alices ålder. Alice har det mysigt i lekrummet och springer lite vid sofforna där vi sitter (absolut inget högljutt) In kommer ett pensionärspar och sätter sig i båset bakom oss och börjar storklaga på barn som springer, barn som leker. Tjejen som var i Alice ålder trillade ner från soffan och slog sig samt började gråta, hon satt helt lugnt och lät inte alls innan detta hände. Hon börjar såklart störtgråta varpå pensionärerna utbrister "ja du ser, så blir det"... Hade god lust att vända mig om då kärringfan satt med sin rygg några mm från mig och påtala "Vet ni vad, det finns ett ställe som är lugnt och tyst, helt utan barn...det kallas pensionärshem" Alternativt kunde dem satt sig i andra änden av "the livingroom" eller gått till sin hytt.

Jag är mån om folks lugn&ro men någon måtta måste det finnas. Det är ett lekrum 5m från där ni sätter er. Barn i 3-4års-åldern måste få låta på sådana ställen. Jag tar inte med mig Alice till restaurangen, baren eller lyxkrogar för jag vet att många inte uppskattar barn.. det konstiga är att folk som inte uppskattar barn inte borde åka på en familjefärja.

Thomsen och jag gick därifrån och körde samma style tillbaka "Kom nu går vi, det är för mycket bittra gamla pensionärer här!" Kändes barnsligt men jag var sur ^^

1 kommentar:

  1. O_o Alltså... finns det ett lekrum, så är det ju inte ens något att diskutera. Även om man som jag inte är förtjust i barn och höga ljudnivåer, så är det ju bara att acceptera eller söka sig till ett annat ställe. Man måste ju inte aktivt uppsöka de ställen eller situationer som man vet att man inte trivs med... men det är klart, en del trivs väl med just att ha något att gnälla på. Tyckte att er respons var klockren!! XD

    SvaraRadera

Vad tycker du?