lördag 18 oktober 2014

Bloggar inte som förr...

..och det har en ganska klar anledning; Jag har börjat använda mobilen mer när jag surfar! Jag är urkass på mobilt internetanvändande och kan således inte uppdatera :)

Jag har börjat embracea min graviditet mer och mer. Jag längtar så tills den lille kommer även om jag ställer in mig på ett rent helvete. Jag erkänner att första perioden med Alice var ett helvete; Hon grät och var sällan nöjd, var svårsövd och orolig. Jag hade även svårt att ta henne till mig.. detta är dock något jag förstått först i efterhand. Vi fick en helkass start på Neo och med tjuriga ol'school-BM på lättvården. Jag hoppas innerligt att vi får en "normal" start denna gången och kan åka hem sådär mysigt. Vara supernervösa över första blöjbytet och om vi spänt fast h*n på rätt sätt i babyskyddet osv... det är en dröm för mig så hoppas den besannas.

Graviditeten flyter på, vissa dagar är värre än andra. Något jag har mer av i denna graviditet är trötthet. JISSES så trött man kan vara då! Jag antar att åldern faktiskt spelar roll men kanske mest det att man har Alice och faktiskt är ensamstående 90% av hemmaveckan spelar in; Finns liksom inte möjlighet att vila ut. Jag oroar mig också mer än med första graviditeten. Tänk om ljudnivån är för hög och stressar bebis, tänk om detta medlet kan vara skadligt, tänk om jag föder för tidigt, tänk om jag går över och pga det får missfall, tänk om det blir samma som med Alice, 1 vecka av NEO-vård. Shit, känns som jag nojar mig för 2 gravida. Med Alice var jag nog ganska cool faktiskt och ansåg att det var mer skadligt att oroa sig än att inte.

För övrigt har mitt loppisfyndande nått nya nivåer!! Herrejisses vad jag älskar loppis och secondhandfyndning av olika slag... Att hitta ett fynd är en oslagbar kick :) Idag fyndade jag ett Emmaljungachassi, samma som vi har redan fast i svart, för ynka 150kr. Då ingick egentligen en sittdel men den lät jag loppisen sälja om då jag redan har så många sitt/liggdelar. Man kan kanske undra varför jag egentligen behövde detta men jag har en framtidsplan; Självklart får någon av mina bröder, först till kvarn en jättesnygg och kvalitétsmässig EL när det beger sig, av mig :) Bebis har hittills fått 3 vinteroveraller köpta på loppis; Dessa ska alltså användas 1-2 månad styck.

Nej nu ska jag ta mig en stor kopp te!
Gick in i vecka 23 igår förresten, känns bra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?