torsdag 10 mars 2011

Gekås aka Ullared


Ja igår drog moi & Thomsen till Ullared... denna månad var ju lite extra stabil ekonomiskt; Mycket pga Traderaförsäljningen så då måste man ju passa på att bränna upp dem också. Notan hamnade på lite över 3papp så det blir inte så illa som magväskekvinnan i tv5's version.. ;) Ola-Conny från tv-programmet gick omkring och fixade med lite varor också, några vände på blickarna.. måste vara svårt att bli störd i sitt jobb av alla blickar; Kanske lite skoj i början.

Dock ångrar jag lite grejjer jag INTE köpte.. typ ett nyckelskåp samt ev. en sulky som var relativt bra + att jag kom hem med ett par leggings med hål i.. aja sådant som händer, fram med nål och tråd :) Alice var hos farmor & farfar och var lagom trött när vi kom vid 21-snåret för att hämta henne.. Antar att hon var trött efter att ha fått så mycket uppmärksamhet som hon alltid får där :)

Idag står det städning på schemat.. vi har redan börjat lite men det är mycket kvar. Även altan skulle behöva en skrubb på vitfärgen men det får bli när våren kikar fram på riktigt. Ska fixa resten av paketen som ska iväg och sen tillaga dagens mat; Torsk & potatis :) mums

1 kommentar:

  1. Fan, vill också till Gekås igen! :) Sist jag var dit gick jag...I mellanstadiet eller högstadiet... Tror det var det förstnämnda. :p Var det mkt folk där då ni var dit? kram kram /mammalooka ;)

    SvaraRadera

Vad tycker du?