lördag 8 oktober 2011

BRRRR

Ja nu börjar det allt bli kallt faktiskt; Sålänge det bara är regnrusk och inte snö! så är jag glad. Jag vet att det låter jättetjurigt men efter förra vintern så bannlyser jag snö. Det var så mkt skottning och skottning för att komma in, ut eller köra bil någonstans; Ibland gick det ju inte ens att parkera någonstans.. ej heller fanns det plats att lägga snön när man skottat bort den på parkeringen för alla platser var ju fulla (äh vi lägger snön i grannens p-ruta)

Men okej då, snö är fint och vackert... i lagom mängder

Hursom är det även kallt inomhus, känns inte som elementen kommer ikapp efter den nya kollektiva värmehanteringen.. 21grader ska det vara inomhus, nu känns det som 18 : På sommaren får det gärna vara 21, men åhåååjaja, då är det istället helvetesvarmt och speciellt på övervåningen som i nuläget är minst på minusgraderna.. blir att sova med leggings och långärmat, kanske tom vantar om jag ska klara natten.. Alice är ju lite mer kompakt och därmed varmare än gamla morsan så hon får gärna komma å gosa till det med mig i storsängen inatt.

Var en jobbig natt inatt då Alice vaknade och hade så ooont i sin tand.. å vägrade ligga i sin egen säng så jag fick snällt ta med henne ned och fixa iordning det sista å borsta mina tänder etc för att sen ta tidig kväll och gå å lägga mig med henne.. Lillan vägrar sova på annat sätt än att "spoona" så 180cm säng blir oftast bara 70cm, koseligt men man är ju lite stel på morgonen.

VARFÖR vaknar alltid barnen i gryningen trots att dem tar sen kväll.. 7.30 (?)

Egentligen undrar jag mest över julen och hur den ska bli. Vill precis som förra året ha det så enkelt som möjligt och umgås med de närmaste.. Båda bröderna har ju skaffat sig tjejer på sistone som dem sitter ihop med men jag hoppas ändå på att kunna lura upp dem hit (med eller utan girlfriends )

Hoppas på att få tillfälle att julpyssla med Vicky & Daniel i år också, något som jag hoppas blir vår tradition för det älskar jag :) Så mysigt.




Lite av förra årets "julpyssel"

2 kommentarer:

  1. S började sova mellan oss när hon var runt året och har fortsatt sova mellan oss sen dess. Kommer över på natten någon gång. Man vänjer sig efter ett tag att sova på ca 60-70 cm hehe. Ibland när J inte är hemma flyttar jag över henne när jag lägger mig och gosar ner mig i henne hihi.

    Hoppas tanden ger med sig snart så Alice får sova igen!

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Haha trodde det redan var en tradition ;)
    Och om det inte är det så tycker jag att vi kallar det för tradition framöver för jag älskar när vi julpysslar! Får börja klura på vad vi ska prova på i år=)

    Kramar och pussar
    V

    SvaraRadera

Vad tycker du?