torsdag 15 november 2012

I år går jag all in..

I år går jag all in vad gäller julen. Eller nja, så mycket som är all in för mig iaf :)

Jag kommer att: 
  • Skicka hemmagjorta julkort (åtminstone några få)
  • Julbaka
  • Pynta lite senast nu i helgen
  • Ta fram plastgranen i slutet av nov
  • Spela julmusik from nu
  • Tycka det är okej med liite snö, bara marktäckande och kanske så det räcket till pulkaåkning
Har dragit på en julig desktop på datorn också ;) Hahah!
Varan detta? Jo ska försöka ha en positiv julinställning så kanske det hela blir bättre/juligare? Dem senaste 10 åren har jag verkligen inte fått till DEN DÄR julstämningen som var när man var mindre. Självklart är julen en familjetid hos oss men den har varit alternativ med bla tvättdagar och kompishäng. I år ska det vara traditionsenligt med skinka och Kalle Anka. Juletider känns mörka som det är så mycket ljus och mys får det ju bli.

Vi kör en liten spontantripp till Ullared och handlar på fredag.. dem flesta får sina klappar från oss därifrån och det finns ju ett utbud som räcker och blir över. Något för alla helt enkelt; Skönt att dra ihop det på en dag eftersom man inte har tid att ströhandla numer. Tro inte att jag gillar att trängas där men jag gillar att ge presenter så det gör jag frivilligt.

Idag kommer både mamma och Thomsen hem. Thomas har varit på och kört sina första dagar ombord.
Hej Hopp!

1 kommentar:

  1. Oj oj... ta inte i för mycket bara. Glöm inte bort att det handlar om att vara TILLSAMMANS. ;)

    (det var väl klyschigt så det förslår? :P )

    *kram på dig*

    SvaraRadera

Vad tycker du?