onsdag 12 december 2012

drömmer vidare i vinterkylan

Julen närmar sig med stormsteg och jag undrar precis som alla andra år om det blir en vit jul. Skillnaden detta år är att snön kom ganska tidigt och att det nu varit runt -14 grader i 2 veckors tid. Skulle inte förvåna mig om det blev plusgrader runt julafton och den vita backen byttes mot det slaskiga typiska Göteborgsvädret igen.. som sen fryser på och blir knaggliga hinder i backen istället.

Usch vad patetiskt tjurig jag låter ;)

Idag har vi pyntat färdigt granen, Alice tyckte verkligen det var superkul så fick en riktig sådan där familjeklichémysjulsbild framför mig. På kvällskvisten bakade vi lussebullar; Ska man behöva ha 4 påsar saffran för att dem ens ska smaka rejält?

Fortsätter även kolla resor till solen.. min kompis ska åka till Thailand här i början av nästa år och ja, det hade jag också gärna velat MEN så många timmar på ett plan. Tråkigt. Nu har jag gått över att kolla privathus osv med pool så får man en mer bekväm semester för samma pris som chartern :) Har hittat ett jättefint hus i Cypern nu som ligger nära en av mina favvostränder Konnos beach..

Konnos Beach, vad hade man inte gjort för att få guppa i dem vågorna NU :)~


Har även fått reda på att vi får ännu en gäst vid vårt julbord i år. Brorsans kompis från Kina kommer att följa med upp från Örebro. Annars hade hon blivit sittandes helt ensam i hans lägenhet, ganska onödigt tyckte vi.. det ser jag fram emot. Somsagt; Julen är till för alla.  

Förra passet fick jag även praktisera som försteman ombord. Chefen påstod att det var min "chans" så jag tog den mest för att få insikt i vad dem pular med om dagarna osv. Jag fick tyvärr tacka nej då arbetet inte passade för mig. För lite fysiskt arbete, vill gärna röra mig så jag inte stelnar till för mycket, gammal som jag är. 

Så ett litet visdomsord
"allt som inte går att laga med silvertejp är trasigt" 


Hejhopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?