söndag 27 januari 2013

Suga lite

Tror ni man hinner dammsuga nedervåningen på 1/2-timme? Speciellt om man ska dricka en kopp kaffe och ringa ett samtal därimellan..hmm, vi får se!

Vi mår lite halvdant härhemma.. Alice har haft feber (dock ej hög sådan) men den verkar gått ned. Mitt halsont försvann mitt på dagen för att komma tillbaks framåt kvällen.

Min lilla tjej vägrar! äta kött. Har prövat med quornfärs och det verkar gå bättre men inte fullt så bra som man hoppas. Vill man ha ett säkert kort så är ris & pasta det. Jag är himla glad att hon äter ägg också så hon får i sig lite proteiner.. grönsaker vad är det?

Hur får man i dem små grönsaker när de kväljer och totalvägrar? Minimorötterna funkade en kort period.

Nä man kanske ska ta tag i den där sugningen :p

1 kommentar:

  1. äter hon korv? Bättre än inget kött iaf! hur som helst. Jag läste någonstans att man skar upp korven i tre delar. Sedan tillsammans med barnet trädde man korven med spagetti. Alltså man tryckte spagettin genom korven. när detta var färdigt kokade man spagettikorven. ni kan ju kalla maträtten något roligt namn som man ni hittat på tillsamman. Ser det ut som en spindel(dåligt exempel) frågar man A om hon vill testa att äta det!... Sedan såg jag också att man kunde göra ungstekta sköldpaddor bestående av korv och bacon.. Lek med maten=)http://www.kokaihop.se/recept/ugnsstekta-skoldpaddor

    kramis

    SvaraRadera

Vad tycker du?