måndag 28 januari 2013

P-böterna får snart läggas på autogiro

Känns som dem ramlat in på sista tiden..

Utanför mitt hus finns en 30km/h gata.. med en vändzon i slutet. Det står alltid bilar (som tillhör de husen som ligger längst gatan) Annars är det ingen genomfartstrafik här och folk står alltid i själva vändplanen (vilket jag avskyr eftersom det inte går att använda den som just vändplan då).

Idag stod min bil där utanför min altan, inte alls ivägen, efter jag varit till affären och hade tunga matkassar. Skulle in och lämna dem för att 30min senare hämta Alice. När jag kommer tillbaks från dagis sitter den älskade gula lappen på rutan. Jag SVÄR på att det är buttergubben (även insatt i bostadsföreningen) som såg när jag parkerade och har ringt parkeringsbolaget. Har fått totalt 2 böter + 1 som mamma fick när hon stod där en lördag (?). Ingen annan som står där länge har ju någonsin fått en lapp. Denna gubben är samma man vars bil Thomsen råkade backa in i. Deras företagsbil som ändå skulle in på verkstad för att sedan bytas mot en nyare. Tillägga att dessa människor har 2 bilar och en av dem jobbar här på gården vilket gör att det inte bör vara några större besvärligheter att lämna in en bil över dagen. Vi har självklart betalat försäkring etc och anser inte att det är något större att vara tjurig över eftersom det blev en liten rispa och dem ändå skulle fixa lacken på ett annat ställe på bilen. Dem hejar inte längre på T, dock på mig fast tjurigt.

Fick även veta lite annan insiderinformation från en som jobbat inom hyresföreningen och det var inga goda ord.. känns nästan som jag vill flytta om ens grannar ska bete sig så. Själv står dem parkerade inne på innergården. När vi flyttade och stod utanför med bilen kom dem stup  i kvarten för att påminna att man bannemej inte fick stå där. När vi renoverade köket stod vår snickare utanför, ej blockerade och då fick vi höra det. Men när någon i föreningen leasar hjälp ser det annorlunda ut.
Alltin luktar unket och känns så smygigt bara... Dem skickar lappar på möten och mobbar folk, har öknamn och skyller ifrån sina fel på andra. Jobbar lite och ska ha betalt för massa som inte är gjort. Varför hyr man inte in hjälp utifrån? Funderar på en hyresrätt så slipper man insiderskvaller å bullshit!!

2 kommentarer:

  1. Tröttsamt med sånt folk!!! Har en surgranne i andra trappuppgången, de har varit på mig varenda gång jag har parkerat på gården, även när det varit så mycket snö att man inte kunnat komma ut från parkeringen om man står där. Det rör väl inte dem, de kör inte ens bil, men vad fan, andra behöver kanske kunna komma ut...! Tilläggas bör att när deras son hälsar på så parkerar han ALLTID på gården, och på en idiotplats så att INGEN kommer förbi. Men det "glömmer" de minsann bort...

    Äsch, ett litet torp mitt ute i skogen skulle man ha. Slippa samsas med grannar, och bara behöva samsas med GRANAR. :P

    *kram på dig*

    SvaraRadera
  2. men fy FAN va sur jag hade varit.. Skvaller och småaktigt beteende är det värsta jag vet. Om det inte blir bättre snart förstår jag att ni vill flytta..=( Trist dock för ni bor ju så himla fint!

    kram

    SvaraRadera

Vad tycker du?