tisdag 3 december 2013

Tunga besked

...ja faktiskt dem tyngsta sen cancern!

Cellgifterna har gjort T steril.. eller nästintill! Men såpass steril att vi inte kommer bli gravida på naturlig väg! Självklart väldigt nedslående men det ger ett svar.

Just nu känns det svart men skönt! Skönt att få veta

Men nästa person som frågar när det "kommer syskon" får ju veta svart på vitt! Är så grymt trött på den frågan nuförtiden; Snälla respekt liksom!

Alice kommer föralltid anses som mitt lilla mirakel; Gud vad hon är värdefull!!

Nu är framtiden oviss eftersom vi vet att vi vill ha syskon till Alice. Landstinget bekostar inte syskonförsök så nu är det ur egen kassa..

adoption
Ivf / ICIS
Samt att vi har anmält oss som familjehem (förstadiet på utred.) Inte fullt samma som ett eget barn och kanske är det för psykiskt tungt i vår situation.

Efterföljande "tänk om" kommer såklart. Exempelvis, tänk om vi hade skaffat barn lite tätare. Vi stod precis och vägde på tröskeln när cancerfan kom.

FUCK U MOTHERFUCKIN' CANCER!!!

Som tur är kan jag glädjas med att jag kan dras med i andras bebislycka fortfarande.. jag önskar bara att vi hade möjligheten att snosa bebis också, helst igår!

Idag var tung men inte så tung som jag trott, vi visste väl innerst inne! Tårarna kommer väl någon annan dag antar jag. Imorgon åker jag upp till Oslo igen..suck!

Visa ord: Ta inget för givet.

Over and out

8 kommentarer:

  1. Men vad trist att höra!
    Det jag undrar lite försiktigt är om inte läkarna informerade om detta innan de satte in alla cellgifter och varför T då inte fick lämna sperma att frysa in? Har för mig att jag läst någonstans att kvinnor får möjlighet att frysa in ägg om de ska genomgå en cellgiftsbehandling. Att landstinget inte bekostar syskonförsök tycker jag också låter konstigt. Tycker de att ni ska vara nöjda med ett barn då eller? Får ni inte ens ta hjälp av en donator? Danmark är ju annars populärt att åka till för insemination, men det kanske inte är aktuellt för er?

    Jag brukar inte kommentera ofta men kände att jag var tvungen nu då jag tycker det låter helt sjukt att ni inte kan få hjälp!

    Massa massa kramar till er!!

    //Anna (Siris mamma)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Anna!

      Jo T fick frysa ned sperma och vi visste vad som kunde hända även om doktorerna ansåg att han inte borde blivit berörd.

      Vi kommer ha möjlighet att genomgå IVF/ICSI och hoppas det går smidigt för oss.

      Syskonförsök kan jag förstå att landstinget inte erbjuder dock känns det konstigt att man får ett nej om man ex. varit fertil och blivit steril av ex cancer men det är inget man kan göra åt :(

      Danmark KAN bli en sista utväg om inte ICSI funkar men än finns det vägar att gå :) Jag hoppas min äggreserv ser bra ut för orkar inte fler neg. besked nu. Är lite orolig för hormonbehandling och så vidare inför äggplocket, vissa reagerar starkt på nedregleringen. Men du vet ju hur det är?

      Antog att du väntade bebis där när du frågade om korgen men hade inte mage att fråga; Så himla kul med en liten till :))

      Megakraaam

      Radera
  2. Imorse skrev jag en lång kommentar som försvann och nu minns jag inte mina kloka (!) tankar längre utan vill bara säga att jag verkligen hoppas att ni får ett barn om ni vill ha ett. Vare sig det är biologiskt eller inte. Barnet kan inte få bättre föräldrar, och skulle det i slutändan vara så att ni väljer att ha Alice endast så har ju hon turen att ha ensamrätt på världens bästa föräldrar :)
    Många kramar, jag saknar dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lovisa! Ska du säga; Världens bästa tjej! :))
      Allting ordnar sig, ser redan ljust på framtiden hur det nu än blir!
      What dosn't kill you makes you stronger!
      Smart människa som kom på det där alltså =)

      Radera
  3. Hej igen!

    Jag genomgick aldrig någon nedreglering, verkar vara olika i olika landsting. Jag åt bara p-piller så att jag och mottagaren skulle komma i fas med varandra. Ja det ÄR jobbigt med äggplock och alla hormoner en sprutar i sig, men det är ju liksom ändå värt det i slutändan, särskilt om det går bra.

    Hör gärna av dig på fb om du har funderingar om hur det funkar. Det är ju samma process vid alla äggplock och jag har ju gjort två stycken och när jag är barnmorska så är det på fertilitetsenheten jag vill avsluta karriären :)

    Massa kramar!!

    //Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela processen runt det där är så himla spännande =) Det är så himla tacksamt att du har varit med och donerat ägg (nu hoppas jag verkligen inte vi behöver ägg) till någon som verkligen behöver!

      Härligt att du vill jobba på fertilitetskliniken, jag skulle vilja jobba som BM och förlösa dessa underverk =)) Men har inte vågat ta steget in till skolan ännu ^^

      KRAM KRAAAM

      Radera
  4. MEEEEEN mega BAMSE KRAM.... Hälsa T och Krama han hårt med.. Ja hon är allt ett mirakel lilla A, ett sött mirakel:)

    Btw du skulle va en grym barnmorska, go for it!

    VI måste ses snart, ni ska inte på julmarknaden på liseberg vi kan köra en glöggfest här innan då:) KRAM

    SvaraRadera

Vad tycker du?