fredag 26 mars 2010

..då var det ett faktum

..jag är överviktigt... sjukligt obese helt enkelt! Dog lite inombords idag när BM tyckte vi skulle kolla vågen :/ Visade sig 16kg + sedan invägning. Hon började med att "jag vill inte vara den som är den men jag vill höja ett pekfinger...bla bla" Sen körde hon på i en kvart ungefär.. Hon ville liksom inte sluta... Jag nickade, höll med, förklarade att jag förstod.. Kände mig som ett kolli som inte höll måttet ungefär. "vi måste tänka på bebis, det är inte bara du" Okej det var ett litet slag i magen... klart jag tänker på bebis... men fan jag är gravid med världens plågor i ryggen...har inget jättebra järnvärde vilket gör att jag har svårt att syresätta mig och anstränga mig... sjukt svårt! =/ Egentligen tror jag inte jag har så jättemkt större kaloriintag än innan, däremot så ligger mitt energiuttag på nästan 0 så jag ska försöka arbeta lite mer där.. Förklarade för henne hur sjukligt trött jag kan vara efter en arbetsvecka och sen är det mkt allmänt runt flytt och sånt som tar tid också.. kändes som dumma bortförklaringar mest..
Det som stör mig mest är att hon pratar så mkt om snitt och hur svårt det skulle vara att sy ihop mig osv... jag vill lika lite som någon annan behöva göra snitt... och så jävla fet är jag väl inte att det behövs megahäftklämmor för att få ihop mig : Annsi goes supersizemeamericana

Bebis mådde hursomhelst bra, starka fina hjärtljud 140-150 bpm. Sparkade lite å rörde runt så det var svårt att få tag på hjärtat idag :) Cool. Magen/livmoder följer också måtten.. fattar inte hur dem mäter den egentligen med tanke på att jag har mage sedan innan också...aja wierd stuff!

Jag har inte skrivit det med vi hade en stylist här i början av veckan som berättade vad vi borde göra med lägenheten... mer ljus, spotlight, öppen bäddning, rensa! m.m Hade vi lejt henne till allt detta så hade våran lägenhet kostat 19-20papp att inreda... och då får man inte ens behålla nåt! Så vi drog till ikea...köpte lite jox för typ 2500. Synd att varenda spotlight behövde elektriker till att sätta upp, vi får se hur vi löser det. Har även köpt massa kuddar till en mysig öppen bäddning i sovrummet...där vi satsar på en lantlig/chabby chic stil... Vardagsrummet fick en grön(?) ryamatta.. för ryamatta var bra! ;p Var på Indiska idag och hittade de perfekta gardinerna som ska knytas upp på stången.. Blir nog ett par sådana i köket också. Synd att de är så baskat dyra..men helt klart värt dem pengarna.

Har även tvättat... 4 veckors tvätt mer eller mindre... sista maskinen ligger på tork nu så jag kör olaglig tvättning (sista tvättiden slutar 20 och klockan är efter 00) men jag var tvungen... pga att de la renoveringen av tvättstugan en dag tidigare än de skulle (på min tvättdag), Londonresan samt arbetsvecka så hade jag så sjukt mkt tvätt





Ha en bra helg!!

2 kommentarer:

  1. Vet du vad, jag tycker att du är vacker precis som du är!
    Dom där barnmorskorna ska man inte lyssna på för mycket. Bara en massa tjat om saker man redan vet.
    Tror nog att dom finns där för att få dom blivande mammorna att tvivla på sig själva.

    Du är inte sjukligt överviktig, du är vacker.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Lollo till 100%.

    *kramar massor på*

    SvaraRadera

Vad tycker du?