söndag 14 mars 2010

En besvikelse eller bara "meningen"

Okej jag ska försöka göra ett snabbt inlägg innan allt försvinner i skallen på mig... Håller samtidigt på att försöka röjja upp så gott det går efter mina vanliga stökerier.

London
Ahh vad ska jag säga; shoppingens och islattens mecka ;) Annsi var i himmelriket... eller iaf när jag var på Oxford Street vilket innehöll många bra affärer och de hade faktiskt storlekar som jag kommer i... och hade jag inte varit gravid hade jag kunnat shoppa mkt mkt mera.. Men min nya kärlek Primark slår faktiskt allt... shit! Tror vi gick hit sammanlagt 3-4 gånger säkert ^^ Min bror berättade innan vi åkte alla ställen man bara "måste" se... Oh shit...dem vi såg går att få på en hand... eller 1 finger mer att säga 8) Jag å Thomsen sög verkligen turistmässigt... Oxford St, räknas det som ett monument eller något man måste se? Hmm, annars åkte vi faktiskt till Picadilly Circus och ägnade en eftermiddag inne på vackra naturhistoriska museet (vuxenpoäng!) Inte att glömma så åkte vi dubbeldäckarbuss och fotade fronten på Harrod's också *mycket nöjd* Pinsamt att missa typ BigBen & London Eye... Men somsagt...vi åker säkert dit fler gånger =) Hotellet kändes sådära lyxigt och såg ut som på bilderna.. fick påfyllt med toalettsakerna varje dag så vi hade i överflöd samt en liten present var dag som utlovat... Tofflorna passade ju in då det var iskallt på badrumsgolvet... :) Skönt med badkar och bubbelbad.. något jag saknar hemma faktiskt! När vi kom till London så var det sent på natten, vi var dötrötta och ville bara komma till hotellet, jag vet inte var å hur vi hamnade och åkte eftersom tunnelbanestationerna typ stängde vid 00 så tog vi sista vagnen "någonstans" och sen åkte vi buss "någon annan stans" därifrån blev det taxi... incheckningen skedde 01.40 lokal tid...Annsi var trött efter en Sagavecka samt allmän "jetlag" :p För att summera London: Bra med miljöombyte, great shoppin', great med alla Starbucks och jag säger bara...Primark in my heart 4 ever ;)

HP
Kan ju säga att jag fått full HP beviljad from 10 Maj...Yeaaay...så nu ska jag bara försöka förstå mig på hur man ansöker om det hela ... även skaffat mig ett e-leg så jag kan kolla in vad FK håller på med... i mitt ärende står det att min årsinkomst är 0kr vilket innebär jättelåg föräldrapenning.. bäst för dem att de ändrar det snart eftersom jag skickade in just dem papprena! Får även se om nästa arbetspass blir mitt sista eller inte... beror på lite vad som händer på jobbet med ett visst ärende! Denna arbetsvecka har jag dock semester...så grymt skönt! Är absolut inte utvilad efter London så det behövdes verkligen.

Lägenhetssök
Vet inte om jag nämt det men Thomsen & jag hittade våran drömlägenhet.. så himla underbar! 157kvm, fräsch kök, fräscha badrum... 3 etage (varav 2 ateljeer) 3-5m i tak å...aah helt perfekt! Det som gjorde priset överkomligt var att det låg i ett mindre bra område...ni vet vad jag menar! Till min stora fasa så var alla visningar fullbokade...god dammit...men man kunde fortfarande göra en intresseanmälan och jag gjorde det...väl avkommen av båten så har en av mäklarna ringt mig och spelat in ett meddelande...jag ringer upp och lyckas fjäska till mig en visning ändå...GREAT! Idag skulle vi dit, ingen mäklare i sikte, en annan familj dyker upp och vi börjar språkas... Det går en kvart efter utsatt tid och jag får tag på mäkl. Hon skäms och undrar varför vi inte fått höra att lägenheten redan är såld!!! Visningarna inställda..fcuk! Någon la ett snabbud och den hade redan gått åt... tusan i havet!! Tråkigt när man tagit sig dit å allt.. men vi ansåg att det "inte var meningen" att vi skulle bo där...

På tisdag ska vi på en ny visning för en lägenhet i ett bra område, med ett schysst utgångspris..köket är lite "tråkigt" och det finns ingen tvättmaskin el torktumlare... men verkade som om det bara var att köpa till och att det var färdigt för "installation"

Övrigt
I övrigt händer inte mkt... känner mig stressad över boendet och hur det ska lösa sig, skulle vilja flytta imorrn helst! Det känns som om allt ska klaffa med ett nytt ställe och det ställe man redan bor i.. Vi ska försöka få hjälp att skaffa ny spis samt slipa bänkskivorna för att trimma köket lite.. tror vi får skita i köksluckorna... Sen är det mycket med plock för att snygga till inför fotografens hitkomst..och DET är grejjer vill jag lova.. 8)

Imorrn ska jag på sjukgymnastik... hoppas på att få ett bra övningsschema som funkar med min foglossning.. är ju väldigt unfit nu eftersom jag inte gymmat sedan plusset... + att kilona rasar på vilket gör att allt har blivit en ond cirkel... vaggar fram mer eller mindre! När jag väl är på havandeskapsledighet sedan ska jag försöka ha som mål att aktivera mig nån timme om dagen...kanske cykla till stan (cykling ska vara bra) å där simma typ 40min eller så... grejt kombo!

Nejje, Plocka det sista, sen sängen...aaah semester!

4 kommentarer:

  1. Hallå....grattis till kommande bebbe...det är bara att du frågar mej om allt vad papper o liknande är...HP o SGI o fan o hans moster..!!! =)

    SvaraRadera
  2. ÅÅ en sak till...simma...INTE bra vid foglossning...Cykla mycket bra o vatten gympa helt gudomligt..!!!

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för gratulationerna <3 :) Är så himla glad just nu :D

    Haha, ja Eric Saade´s Manboy var riktigt grym den med, den hade säkerligen kommit långt i ESC, tror inte Annas bidrag kommer komma så värst långt, men men, det går ju sällan bra för sverige ;)

    Ojoj en lght på 157kvm, det är gaaanska stort det ;) Är alla lghter ni kollar på i den sizen? Sj hoppas jag på lya till nästa år, får bara hoppas våra utbildningar ger oss båda jobb, men det borde inte vara några problem :)

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej gamle vän!! Tack för dina söta kommentarer på min blogg, blir lika glad varje gång! Jag går in och läser din också med jämna mellanrum. Hade dock helt missat att du har en liten knodd i magen nu!!! Det fick jag höra på ryktes vägar och jag kastade mig hem och lusläste alla dina senaste inlägg som jag inte hunnit läsa än!! ÅÅÅÅ!! Så jag ler för dig nu! eller för Er! Man är ju två om en sån sak.. ;) Världens jätte grattis till er! Och jag VET att du kommer bli stans fränaste mamma!! Å bara för att du är frän kommer inte det innebära att du är en sämre mamma. Det är snarare tvärt om. Du kommer vara så grym som mammsing till din lilla knodd! Puss på dig!

    SvaraRadera

Vad tycker du?