torsdag 16 juni 2011

Hej & Hå

Vart tog orken vägen?
..ja det kan man nog undra?

De spanska grannarna sitter på sin balkong och pratar.. låter så mysigt med spanska tycker jag, mest undrar jag vad dem säger :) Hunden "leo" skäller och allting går sin stilla gång i Olseängen. Thomsen matar lillan med köttfärsås & spagetti.. jag tar en kall framför datorn.

Jag har ingen ork för 5 öre! Finns aningen "2 do's" men dem kommer förmodligen bli uppskjutna; Dock BÖR jag sätta ned vinbärsbusken i jorden innan den planterar sig själv på bordet.

Har börjat lite med inbjudningarna till Alice's 1-års kalas.. tänk att hon snart blir ett år? Otroligt! Blir en enkel tillställning med lite grill å sötsaker :) På tal om Alice så har vi fått förskoleplats.. på det stället vi absolut helst inte ville ha =/ På nedervåningen i ett flerfamiljshus. Alla andra dagisen har ju stora gårdar och mysiga nejder men inte detta. Det känns så instängt.. + att det har varit ett ganska stort personalbyte där. Tusan! Egentligen stör jag mig mest på att dem har 1-5 avdelning istället för skild småbarnsavdelning.. jag tror det hade varit bäst för Alice och tror att det är bäst för de flesta barnen då det är ganska stor skillnad på en 1 vs. 5 åring.. kommer Alice få den hjälp/uppmärksamhet hon kanske behöver?

Usch.. framtidstänk igen :S
Men hursom det kan ju bli jättebra också, ska inte måla fan på väggen i förtid.

En traderakund har hört av sig och lite spydigt undrat var varan tagit vägen.. den blev postad för en vecka sen så den kommer garanterat inte nå henne.. usch, känns så pissigt!

Thomsen har beställt utemöbler idag som ska levereras imorrn så nu blir det att bjuda hem folk på grillning :) cafésetet vi haft tidigare får åka till framsidan.

Nej nu ska vi ut å leka i sandlådan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?