fredag 17 juni 2011

...kalla mig bortskämd..

...men ibland vägrar jag vissa saker.

Jag vet hur svårt det är att få dagisplats idag men just det dagiset jag helst inte ville ha Alice på har hon fått plats på, av alla 7 omkring. Jag fick ett erbjudande om plats i "munkegärde upptagningsområde" och det innefattar alla sju. Först var man tvungen att fylla i inkomstuppgifter som skulle bli godkända innan man skulle tacka ja.. jag åker ut och jobbar en vecka, veckan går och jag kollar spontant in på hemsidan och ser att sista svarsdagen var på fredagen, då var det måndag. Shit! Tackar ja och vet inte alls till vad... visar sig vara denna förskola när jag mailar kösamordnaren. Jag tycker det är SKIT att man inte vet VAD man tackar ja till och sa till henne att det kändes som jag "köpt grisen i säcken"

Saken är mest den att den ligger i ett höghus, det verkar trångt och utegården är liten. Man går in genom porten där alla andra som bor i huset gör. Gården är alltid skräpig och leksaker slängda efter stängningsdags. Jag har sett på ett forum att föräldrar varit missnöjda och att det är stort personalbyte där.. :( Vi besökte ju en annan förskola där kemin var helt underbar.. det gör inte något för allt i världen om vi inte hamnar där, men varför just på bottenvalen :[ Vi flyttade inte till "landet" för att Alice skulle spendera sina dagar i betongområdet.. isf hade vi kunnat bo kvar i stan.

Har haft en liten mailkonversation med kösamordnaren som sa att Alice fick stå kvar i kön till den förskola vi önskat samt att hon hoppades att vi skulle trivas på bottenvalet ändå.. och det hoppas faktiskt jag med... vill inte hålla på att flytta runt henne i onödan.

Annars känns det lite motvindigt överlag.. kom inte in på skolan jag sökt och tror knappast lokföreriet blir något heller. Traderakunden som inte fått sitt paket ringde nyss och trackade mig.. hon har fått ett paket för en vecka sedan utan frimärken.. hon måste betala så skickar dem det till henne! Men fan kunde hon inte sagt det tidigare, självklart är det mitt paket.. och JA jag har satt frimärken på det.. kanske för få. *suck* jag sa att jag gärna betalar straffavgift och den summa som fattas om hon kollar om det är mitt paket först, hon kan ju inte låta det vara outlöst.. *dubbelsuck*

Nu ska jag till Ica Maxi och trösthandla lite :)

1 kommentar:

  1. Dagisplatsen är ju ändå sjukt viktig. Är ju där barnet spenderar sina dagar och då vill man ju veta att det är ett bra ställe och att man känner sig trygg med personal och allt. Jag tycker ni ska stå kvar i kön och sen känna efter hur dagiset känns. Känns det inget bra och ni får plats någon annanstans så ta den platsen istället. Bättre att Alice byter plats nu när hon är liten och inte när hon är större och fått kompisar :)

    Kram kram

    SvaraRadera

Vad tycker du?