torsdag 5 juli 2012

C.G3

2 veckor har gått sedan sist och ja det har väl inte hänt så mycket egentligen. Mamma har påbörjat sin semester och därmed sin långvisit hos oss. Underbar som hon är kommer hon spendera sina veckor med oss här i Götet för att avlasta mig och finnas tillhands. Alice har haft dagisavslutning eller rättare sagt; var för sjuk att gå sista inplanerade dagisveckan så nu kör vi sommarlov.

Idag gjorde även Thomsen sin behandling nr 3 som förhoppningsvis är halvvägs. Röntgen är beställd för att kolla om cancern blivit påverkad av cellgifterna eller inte. Tyvärr har han fått tid en dag efter behandling nr 4 vilket kanske inte är det smartaste då han är helt off just då. Delvis vill man ju också göra den när man är halvvägs in i behandlingen för att slippa "onödiga" gifter om dem ändå inte gör någon verkan så vi får se om han kan få en tidigare tid här om en vecka typ.

Mina bröder svängde förbi här en snabbis här förrförra måndagen för att påbörja sin Europatripp. Dem köpte en tvätt & torktumlare till oss, något som vi verkligen behövde och jag är SÅ tacksam. Inte nog med detta så fraktade dem bort dem gamla maskinerna, installerade dem nya + tog kylen som snickarn sket i deluxe och körde till tippen. Sist jag hörde något ifrån dem var dem i Venedig så undrar var dem är nu :) Kul att göra en tripp sådär.

På lördag fyller mitt lilla hjärta 2 år! 2 underbara år har hon funnits i våra liv och delat både bra och mindre bra dagar :) Trötthet, tårar, glädje och massa massa bus. Var dag blir hon större och utvecklas. Hon ger mig så mycket glädje och styrka och jag är så lyckligt lottad som får vara hennes mamma.

Nej nu ska jag knyta mig, har haft en riktigt hemsk huvudvärk som förmodligen är pga väderomslag. Vi har haft 3 strålande dagar så nu börjar man nästan skymta en liten pigmentsförändring (på mina armar åtminstone)

PUSS & HEJ 

1 kommentar:

  1. *kramar i massor* Jag tänker mycket på er, skönt att höra att ni har folk omkring er som hjälper till att göra livet lite lättare under en svår tid. :) *puss gums*

    SvaraRadera

Vad tycker du?