torsdag 21 juni 2012

C.G 2

Idag har Thomsen genomgått cellgiftsbehandling nr 2 och förutom en sömnlös natt pga orolig Alice så gick det bra. Vi är ju inte vana att lämna henne på dagis innan 9-10 snåret så för oss sömntutor blev det stressigt. Vi åkte med en timmes marginal till Sahlgrenska eftersom det är så grymt stort, parkerade en halvtimme innan besökstiden, installerade oss i rummet och körde igång. Klockan 12 ringde dem från dagis och sa att hon hade feber. Just typiskt när allt gått så smidigt och Thomsen mådde relativt bra. Det var bara att sätta sig i rusningstrafiken och ta sig hemåt; 1 timme! tog det, en tur som vanligtvis tar 20min cirkus (om jag kör ;)

Thomsen har inte hamnat i någon trötthetskoma ÄN vill jag säga. Han har fortfarande massvis med cytostatikatabletter att ta men time will tell.

En annan tråkig sak är att T börjar tappa håret nu. Allt blev snäppet verkligare trots att vi rakat och ställt in oss på detta redan från början. Ska beställa lite bandanas nu åt honom för att skydda huvudet från solens strålar


Ni vet att ni får en schysst bränna även om ni använder solkräm? Sola lungt

Nej nu ska jag iväg till Ica, lillan har somnat men hostar som en kolpatient så hoppas inte natten ter sig likadant som igår.

Vår midsommar blir lugn pga rådande omständigheter mao. Lite jordgubbar och färskpotäta ska vi la enna unna oss. Hoppas ni andra inte dyker för djupt i nubben och äter jordgubbarna med försiktighet!

MIDSOMMARKRAM

1 kommentar:

  1. Jag tänker på er varje dag! Håller alla tummar jag kan för att Thomas får må "så bra som möjligt"

    Kramar

    SvaraRadera

Vad tycker du?