måndag 15 oktober 2012

Att inte ingå i klädkoden

Nu börjar jakten på nya arbetsbyxor igen. Ja de gamla är börjar nötas sönder i grenen. Mitt jobb har köpt in byxor från Kina eller så och jag vet inte vad som hänt men jag får alltså inte ens på mig stl 56!!!! I vanliga fall ligger jag runt 48 typ och de arbetsbyxorna jag har i 50 sitter lite baggy. M.a.o får jag leta efter byxor i cargomodell som liknar arbetsbyxorna. Jag tycker detta suger. För det första är det en extra utgift + att jag känner mig utanför. Jag har dock lyckats hitta en byxa som såg precis likadan ut; VEM har sådana till vardags? Men tack Ellos!

...det bästa vore om paragrafryttarna (läs. nya chefer) kom fram och påtalade min udda byxa för mig, då skulle dem få höra på andra bullar.


 Det är knappast att dem behöver lyfta över mig med kran till båten SÅ stor är jag inte. Eller att jag fastnar i korridorerna. Jobbar väl som alla andra antar jag.

Det var samma som gravid, det FANNS inchekningsbyxor/finbyxor för mammamagar men inte städ/hotellkläder. Jag vet inte om det är okej att kräva detta men känns ändå som att rättvisheten inte existerar. Är man hotellare bör man alltså ej vara tjock och ej heller bli gravid.

Nästa pågångsdag blir spännande, då kommer både facket och lite slipsnissar.
Vi får se vart det hela tar vägen; Tillsammans är vi starka så jag hoppas folket talar ut och upp.

Jag inleder hemmaveckan med att vara snorförkyld..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?