tisdag 30 oktober 2012

I'm possible?

Dagens sanning?

Hemma igen efter en arbetsvecka till sjöss. Denna vecka var det dags för studentkryss igen så känns som helgen varade ändra från onsdagen; Pensionärskryssar är såå mycket mer uppskattade!

Alice har inte anammat vintertiderna och går upp redan vid 7-snåret så känns som vi fått mycket gjort idag, saker som bara lagts på hög. Ikväll ska jag måla klart det sista av väggen i tv-rummet och en shabby ljuslykta att ha i trappen. Börjar gå åt mycket ljus nu märker jag men hösten har verkligen invaderat; När jag gick på båten fanns åtminstone löv på träden och nu: ingenting.

Hösten kom iaf med en smällförkylning, hatar att andas med munnen! 

I måndags fyndade jag hejvilt på loppis:
  • Fisher Price kassapparat 20kr
  • Björnhus/dockskåp med pryttlar 40kr
  • Barbiebil 30kr
  • 1 par skor att jobba i 50kr
  • Tavla med barockram i bladguld 60kr
  • Adventskalender  25kr

Jag skrek av lycka när jag hittade adventskalendern; En sådan hemmafixad för 24små julpaket. Alice kommer få sådana i framtiden men har redan nu börjat leta efter en sådan eftersom jag själv uppskattade denna så grymt mycket som liten. Även tavlan är jag stolt över, funderar på att måla ramen vit även om den är snygg med sin lite antika bladguldslook. Dock ska jag kolla upp så den inte är värd mer än att tas isär eftersom den är numrerad och namnat på baksidan.

Imorrn blir det en loppisrunda till.. ska försöka hitta lite möbler, är mest på jakt efter
förvaringsmöbler, byråer och garderober.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?