torsdag 6 februari 2014

Helgen har börjat

Imorgon så kommer det komma upp X-antal fredagsmysstatusar på FB medans en annan precis börjat sin vardag :) När man jobbar till sjöss så ser livet så himla annorlunda ut än vad det gör för hederliga svenssons. Ibland drömmer jag om att bli en Svensson, någon som går upp tidigt på morgonen, väcker barnen och klär på dem halvsovandes. Släpar sig ut till bilen som måste skottas fram. Kör till dagis i rusningstrafik och släpper av en ledsen och trött unge, vidare till jobbet som tar 1h fast det egentligen borde ta 15min pga alla andra också kör till jobbet...

Men naah. Finns mycket som talar mot också. Just idag känner jag att Svennsonliv passat mig bättre; sista dagen på jobbet inför helgen och sedan smacka upp en bild på mitt vinglas på Instagram, hade varit nice!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?