lördag 8 mars 2014

Nemo

Nemo & Molle njuter av solen idag.
En av svärföräldrarnas hundar har blivit allvarligt sjuk och det finns inga botemedel: Nu börjar han att lida så det är dags att ta sig till djursjukhuset och få honom nedsövd. Denna lilla raring har varit Alice beskyddare och även hennes bästa vän (enligt henne själv). Han har tagit emot hennes inte alltid så milda bemötande och skyddat henne mot faror. När vi var där första gången och hon låg i bilbarnstolen så sniffade han in sig ordentligt och sedan låg han vid hennes sida under hela besöket.
Han har inte velat äta på sista tiden, förutom när Alice matat honom ur handen, då har det funkat.

Men nu är det alltså dags, dags att säga farväl! Detta är en av anledningarna till att jag inte skaffar mig något djur, det gör alldeles för ont att säga hejdå. Det är en skärva i själen.  

Men vad säger jag till Alice ? ...och hur kommer lillebror Molle att reagera, han som är så otrygg utan Nemo.

Ne vad sorgligt.


1 kommentar:

  1. Ja det där är verkligen det värsta med att ha djur!
    När mina föräldrar blev tvugna att ta bort deras hund i höstas sa jag som det var till Siri, att hunden är sjuk i hjärtat och inte kan leva längre. Hon godtog det svaret och sen var det liksom inget mer med det. Var ärlig och undvik att linda in det. Barn förstår mer än vi vill tro.

    Kram på er!

    SvaraRadera

Vad tycker du?