torsdag 15 maj 2014

Förskolans dag

Ja så har man varit iväg och tittat på konsert! Vi har i vanliga fall prickat in avslutningar och luciafirande etc med sovmornar eller ofrivillig sjukdom men denna gången kom vi iväg..dock utan fadern. Jag har blivit väldigt emotional på äldre dagar och blir helt blöt i ögat; inte för att det är vackert utan för att jag ser mig själv som barn..jag ser hur framtidens karriärsmänniskor, småbarnsföräldrar, städerskor och chefer står och sjunger som små söta rara paket. Jag har satt något värdefullt till världen som ska gå igenom en tuff tid (ja det är tufft att växa upp) Från att vara barn och ha dem renaste, klaraste tankarna till att bli söndermanipulerad av samhället, media, krav ... osv osv. Det är svårt att ta sig ur livet utan men.

Blev nästan lite deppigt men det är sådana tankar som dyker upp :) Jag känner också att tiden rinner. Jag blir äldre men ändå kommer jag ihåg "krokodilen som var så tjock och fet" samt "du ska inte tro det blir sommar..:" precis som det var igår.

Dock sjunger jag inte med lika högt, jag har ej heller skrubbsår på knäna eller solmärken från plåstret som satt där förra veckan...






Och smultron det gör jag åt barna,
för det tycker jag dom kan få,
och andra små roliga saker
som passar när barnen är små.
Och jag gör så roliga ställen,
där barnen kan springa omkring,
då blir barna fulla med sommar
och bena blir fulla med spring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?