måndag 12 maj 2014

Turbulent och lugn vecka

Denna vecka har varit turbulent för mitt psyke, både positivt och negativt. Jag har fått två graviditetsbesked varav en från en av mina bästa livskamrater :) Den ena var från min arbetskollega och jag skäms nästan över mig själv som inte fattade alla små "hintar" som gavs under veckan...hallå en graviditet i v.20 och JAG ser inte av den. Många är gravida i min närhet nu vilket känns väldigt kul så det är en ny babyboomvåg påväg =) Vet åtminstone 5 i min närmre krets.

Veckan som sig har varit lugn, nästan inga passagerare alls vilket gör att man inte känner sig helt urlakad vid hemkomst. Har varit så glad och fått skratta riktigt mycket...sådant som gör att det känns lite som förr =)

Tyvärr slutar veckan med ett mindre roligt besked, ganska tungt, mest för att jag känner att jag vill vara nära en vän som behöver det..och helst nu, gärna igår. Jag hatar distans! Distans gör att man inte kan vara nära människor man tycker om när man vill det. Bara sådant som att ta en kaffe, snacka skit, köpa en glass eller fynda på rean.

När vi ändå är inne på distans så har jag och Thomsen snackat lite löst om att flytta till Örebro. Bo billigt (are) och kanske lite mindre; Beroende på hur vår framtida familjesituation kommer att se ut. Svärisarna är nog sugna på att följa med inom sinom tid och allt detta skulle kunna lösa vårt framtida liv till att bli riktigt lyckligt med alla samlade :) Skulle vara spännande med generationsboende (större gård) men samtidigt drömmer jag om en enkel lägenhet med fin innergård. Ja vi får se. Vill helst göra slag i saken innan Alice blir för "gammal" så att vi inte drar upp henne mitt i skolgången eller något. Har på senaste tiden känt att jag saknar min familj. Mina bröder som säkert kommer bilda familj inom sinom tid, min mamma som inte blir yngre. Jag vill träffa dem varje månad, varje vecka, ja helst varje dag. Jag har en enormt familjesaknad *buuuh* Hade det bara varit en timme..men inte 3, nästan 4!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?