söndag 25 maj 2008

mogen nog att prata premiepension ?

...Hihi, älskar den reklamen :) Kör ganska hårt med det uttrycket nuförtiden visserligen! Ibland kan jag verkligen känna mig sådär lagom övermogen, längtar så efter ett svenssonliv med barn, villa och volvo.. fast villan får visserligen gärna bytas ut mot lägenhet alternativ ett radhus med max 20kvm tomt!

Påtal om lägenheter och grejjer satt Thomas och jag och tittade lite på boendekalkyler ifall vi ngn gång får för oss att skaffa en schysst lägenhet.. ser väl ganska okej ut faktiskt.. men kommer ju inte ha samma utrymme för oseriösa impulsköp isådanafall.. bara att inse fakta! Påväg mot Örebro den 4-7 jun, ska in till banken och skaffa mig ett sparkonto som jag inte kan röra lika lätt som det jag har nu, slutar alltid med att de 2000 jag sätter in i början av månaden försvinner, med andra ord är det ju inte något seriöst sparkonto.. utan bara tillsvidarekonto ^^ Det som håller mig borta från vuxenpoängen är verkligen mitt oseriösa hanterande av cash.. visserligen när jag bara har 500 kvar på 3 veckor så är jag väldigt duktig på att leva på dem.. :) litet plus i kanten annsi

Är relativt glad idag, har visserligen varit mkt åkande, började mot mölnlycke för att hämta svärfars sim-kort då det andra var tappat i vattnet, hem mot stan, mot danmarksterminalen för att lämna över kortet till Per, som i sin tur tar det till danmn, vidare till stan för att käka, vidare till mölndal, sen drog jag uppåt stan, bytte buss och nu hemma.. phyw.. Men arbetsveckan börjar imorrn, måste packa och fixa det sista.. kommer bli lite småtomt då Thomsen har blivit påtvingad semester.. av mig visserligen.. fast han hade lite många dagar, det får man inte ha.. aja baja!

Hoppas på en solig och varm vecka för alla.. speciellt jag som måste bli lite brun (fick en jädra brunutansol-servett i en tidning.. oh mama, mina ben är sååå förstörda.. tur att jag inte körde i ansiktet då) ^^

PUSS & KRAM

1 kommentar:

  1. Tråkigt att du inte är i Örebro runt den 15:e :( puss

    SvaraRadera

Vad tycker du?