torsdag 17 november 2011

Ännu en vecka i mitt liv

Har varit en bra vecka hittills eftersom det känns som vi fått tag i några "2 do's" :) Med attgörasaker menar jag inte några megaprojekt utan sådana dära småsaker som att ringa försäkringskassan, storhandla, julpynta, vårdcentralen bla bla.. Vi har inte bara blivit sittandes iaf som vi lätt blir.

Måndag kom och jag möttes upp av T på stan.. vi hade planerat sushi på supersushi; Underbart! Blir ju inte så ofta restaurangbesök nu när man har små barn och mer sällan just sushiställen eftersom dem är så små.. Supersushi är nog den minsta restaurangen jag ätit på, kanske 14kvm eller något. Efter maten så drog vi runt och bara var VI eftersom Alice var kvar på dagis. Tog oss en kaffe från espressohouse och satte oss på ett torg i en vilosoffa och tittade på folk och mös! Så perfekt det bara kan bli :) Egentid Deluxe

Blev glatt överraskad när Coop hade 3 saffranspåsar för 25kr! Rena fyndet med tanke på att jag betalade 27kr för en påse förra året. Det blev till att baka lussebullar idag och jag följde verkligen receptet på riktigt och inte slängde i vad jag ville eller gjorde mina egna storlekar utan den rekomenderade (min egen storleksanpassning leder oftast till en megabulle då alla jäser ihop)
Vi brukar inte handla på Coop utan Ica men vi åkte till Stenungsund för att T skulle in och presentera sig i en spelaffär där han sökt jobb så då blev det en liten kombo.

Annars är vi fortfarande sjuka hemma. Alice har sin hosta, snuva å satan & hans bröder. Tror även hon har en tand på G så det är mkt spring till hennes säng nu med vatten.. näsdroppar och det ena och det andra. Själv har jag fått hostan from hell och försökte smyga mig in på vårdcentralen medan Alice var där.. fick tips om varm juice, vitlök och ingefära. Varm juice var faktiskt gott för det blir såhär syrligt medan det ändå är sött och sedan varmt på det.. mmm! Ska jag nog fortsätta dricka i vinter. Ingefära är ungefär det äckligaste man kan äta på jorden men det botar ju, får väl införskaffa lite nästa gång jag har vägarna förbi affärn.

Vi har dragit ned den lilla lådan med julpyntet, jag är inget vidare fan av julpynt direkt. Någon ljusstake får räcka, och levande ljus såklart. Hängde en krans på dörren men så mkt mer tror jag inte det blir. Gillar levande granris och sådant, skulle vilja klä in altan i det :) En levande gran hade inte varit fel heller; undrar dock om Alice kan låta bli granprydnaden.. njaa, tror inte det.

Väntar på snön också, har ju blivit liiite kallare de sista dagarna men ingen snö i sikte. Önskar mig inte alltför många cm men något som tar bort det gråa. Har en hemsk bild av förra årets eviga skottande.. helst inte likvärdigt i år tack! :) Längtar till julafton men sen får det gärna bli vår.

Ah juste ja; Det jag beställde från Vistaprint har kommit och jag är såååååå nöjd! Kommer verkligen bli årets julklapp härhemma :) Kommer nog beställa därifrån nästa år också om jag kommer ihåg + att dem nu efter beställningen kommit ut med massa supererbjudanden (typ 3 kalendrar för 99sek) wiohio! Dock kommer jag nog att engagera mig mer i vilka bilder och vilken design jag fixar till.. nu stressade vi ihop 4 kalendrar och sökte bilder till dem lite hipp som happ.



Barbapappa utslagen efter en match med Alice



Kalender från Vistaprint, galet nöjd



hittade glitterlampan bland julpyntet,


får bli en nattlampa till Alices rum






Min påsk- & julbonsai


I brist på förvaringsplats åt småsmucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?