fredag 14 juni 2013

Sätta sig på tvären

Igår var jag arg fast mest ledsen egentligen.
En av våra gamla chefer hade lovat T att få jobba så att han kunde komma hem på måndagskvällarna så att jag kan gå på tisdagsmornarna. Nu under högsäsong byter vi med snabbfärjan som går grymt tidigt på mornarna vilket innebär uppstigning vid 3.30 för en annan mycket morgontrött sate! Detta var jättebra för oss och vi är/var evigt tacksamma för den planeringshjälp f.d chefen kunde erbjuda. Nu sätter sig dock nya chefen på tvären och vill behålla T ombord till tisdagen (3h extra bara) vilket meckar upp det något så enormt. Vad ska vi göra med Alice. Hennes lösning: "hon kan ju åka med båten" Varesig det är ett skämt eller inte så är det illa valt att säga så.

1. Ska Alice behöva gå upp 3.30
2. Ska Alice åka snabbfärja till och från Danmark
3. Ska Thomsen inte som avtalat få igenom avgång på måndag eftersom alla stackars slavar behövs på avgångsdagen. Dem 3 timmarna kan med lätthet jobbas in då det ALLTID finns att göra numera alternativt ta 3h av vederlaget vi får in vid pendling.

Å cheferna undrar varför folk inte trivs, bränner ut sig och helt plötsligt blir långtidssjukskrivna för psyket (?) Skulle jag varit ombord hade det inte varit tyst, jag HATAR när chefer behandlar sina anställda som mindrevärdiga och djur. Inte f*n hade dem släpat sina egna barn i ottan för att få livspusslet att gå ihop. Dem åker ju inte ens över med sina anställda utan cheferna har egna bytesdagar. Förr delade vi upp manskapet avdelningsvis så att inte alla skulle trängas på snabbfärjan över men nää nu ska ALLA utom befälen byta samma dag...euhm

Jag är så less och folk kan hojta (vilket det känns som cheferna tycker)
Varför tänkte ni inte på det när ni skaffade barn

Mina anledningar . .
vi TÄNKTE på det, och vi har anpassat oss. Vi har gått på olika vakter bara därför att. DÅ vi fick Alice fanns ingen omorganisation med landsbyten på kartan. Vi trivdes och hade 1 dag extra mot nu hemma. Det funkade helt enkelt. Alice kunde vara på dagis och bytet tog 2h, i värsta fall kunde hon följa med ombord då Saga låg i kaj och där hade vi ett snabbt familjeråd :) Perfektare än så blir det inte.

Sök nytt jobb?
Just nu; mer än gärna! Dock behöver jag ha ett jobb som garanterar inkomst varje månad, Thomas går på halvtid och pga handleder etc kommer han nog aldrig klara av ett jobb på 100%, inte ombord åtminstone. Jag får lätt komma på intervju men när dem ser mig så stelnar dem till. Tyvärr är det så idag, man anställs efter utseende. Vi kollar på jobb, jag har inget emot skiftarbete eller massiva långa eller slitsamma pass. Är gärna ledig då inga andra är det.

Så pissigt trött på arbetssituationen nu så det finns inte.

Nog om det. Idag har vi lekt med J&H, en tur till Lekstaden och det var grymt mkt folk där. Vi blev helt nere då vi brukar ha stället för oss själva :p Dock var det ju inte lika tight som dem i stan ändå men när det är lite grabbar i 10+ åldern blir det lätt stojigt. Alla äldre barn är så extrema i sin lek att våra och de andra småttingarna blev rädda och tillbakadragna. Sedan undrar jag var föräldrarna håller hus, barnen får verkligen gå emot alla lekregler som finns och beter sig som vildar utan att någon säger åt dem. J & jag bara himlade med ögonen och var irriterade på andras ongar halva tiden...

Vilket klagigt inlägg detta blev ^^

Slutar med en lite roligare fjong då, ska tatuera mig. Fick J's timme i Torslanda men nu har jag ingen aning om vad jag vill ha.. funderar på en svala eller ett feminint ankare.. kanske Alices namn..donno

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?