måndag 3 juni 2013

Tillskott i barnvagnsfamiljen

Egentligen åker inte Alice barnvagn längre, bara ibland. Det är så smidigt vid exempelvis turer på Liseberg eller om vi mysshoppar i stan osv. Idag beställde vi den sista vagnen och den ska få följa med oss till Turkiet. Älskar vi den så behåller vi den till (ev) nästa lillskit. I dem barnvagnstrådarna på FB jag är med i verkar den vara superpoppis och jag blev förälskad i provkörningar(na) Även Alice gillar den stora sufflan :) Plusset är att den klarar av lite mer vikt. 28kg (om jag inte minns fel)

BabyJogger city mini GT

Jag är inte så farlig vad gäller barnvagnar det finns dem som äger 40st på några år, jag har ägt/äger:
  • Emmaljunga Nitro -10 
  • Emmaljunga Carmen -06
  • Emmaljunga sulky (lite äldre)
  • Brio Softy (flyttat)
  • Carena Free grön
  • Carena Free svart (flyttat)

Önskar det fanns något sätt att pröva fler vagnar, man har ju en väldigt kort period av vagn i livet så då är det roligt att testa lite olika. Typ en lånbytes-pool. Jag har även dille på retrovagnar, är med i en sådan grupp på FB också och dem tjejerna är helt fenomenala på att fixa ihop vagnar och få dem att se nya och fräscha ut.

Vi har kommit helt ur gängorna vad gäller rutiner hemma så hoppas Thomsen lyckas med en omvändning nu medan jag är borta, annars blir det tradigt. Snart är det ju dags för sommarlov och då spelar ingenting roll längre, uuunderbart =) '

Imorgon ska jag hämta ut mitt nya pass, tror jag ser lagom snygg ut, eller inte :) Orka bry sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?