söndag 21 juli 2013

Barnakuten v.2

Vid 2 landade vi på barnakuten inatt igen för att Alice arm hoppat ur led/vridit sig. I sängen påstod hon att "pappa illa mig" vilket förmodligen innebär nedplockningen från toastolen efter tandborstning. Det konstiga är ju att hon inte somnade utan vidare gnäll därefter utan allt kom när vi skulle gå och lägga oss allihopa, då hade hon även sovit en sväng nere i soffan hos oss då det var så varmt på övervåningen.

Med darrig röst ringde T 1177, han hade minnen från förra gången antar jag då sköterskan försökte få det till att han med uppsåt skadat Alice. Det är aldrig skoj när man kommer in till barnakuten med blåmärken eller armar ur led, vad tror dem? Ska vi socutredas och bli av med vårdnaden nu? Sist fick vi svara på konstiga frågor om jag inte minns fel, det fick vi inte nu.

Fick träffat 2 tonårskillar varav den ena blivit misshandlad/påhoppad på gothiadiscot och dem var jättegoa, pratsugna av bara den.. kanske lite småfulla (?) :) Alice bondade gärnet med dem och satt och pruttade och tog sig i skrevet och var allmänt "manshaftig" ;p Haha, Hela besöket flöt på fint, Alice var så glad och lekte med alla leksaker dem hade, gnällde inte ett dugg. Efter lite smärtstillande suppar så blev hon mer rörlig i armen (?) men läkaren vred lite och visade mig hur man kan göra i framtiden ifall det händer igen. När klockan närmade sig 4.30 åkte vi därifrån och tog en sväng i McDriven, vi hade blivit hungriga. Slängde i oss 2 cheese och Alice fick en pommes...hej wt liksom! Var tvungen att förklara för snubben i luckan varför en barnfamilj åker in och beställer detta 4.45 på morgonkulan liksom.

Väl hemma släcktes det ned och vi sov till 11.
Aningen seg efter 4.5 timmars sömn..yey!

Skulle träffa Vicky idag, det blir nog imorgon hoppas jag.
Kanske slipar jag lite mer på altan idag, den börjar bli smått klar..
Skulle dock vilja köpa en "konstgräsmatta" i grått till golvet men dem måtten jag vill ha finns ju såklart inte =/ sugigt.

...men solen skiner, vi är friska .. så helt ärligt; Vad gör det??? :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?