måndag 1 juli 2013

Endometrios

...tänk om jag har det?

Nästan precis allt på 1177 stämmer in på mig.

Jag mådde perfekt under tiden jag käkade p-piller med gulkroppshormon (höll vikten, fin hy osv)
Jag har enorma ryggsmärtor och idag har jag upptäkt strålning ned i ena benet.
Det har förvärrats efter graviditet och verkar nu i veckan fått ett igångskjuts (skov)
Har allmän sjukdomskänsla och är febrig
osv osv

Ändå 1 av 10 kvinnor som lider av detta... oddsen är ju stora ändå. Kanske förklarar varför jag haft vad jag trott var rester av "foglossningar" 3 år efter graviditeten.. =(

....damn!


2 kommentarer:

  1. Jag har endometrios, är helt övertygad om det och min husläkare säger detsamma. Min gynekolog däremot säger att alla mina hormon/fysiska besvär relaterade till mensen beror på övervikt och vägrar att göra titthålsoperation för att leta efter cystor.

    Hmm... intressant att jag hade lika jobbigt när jag var tretton och betydligt mindre då. ><

    Det suger!! *kramas massor på*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju sjukt Kaktus!

      Har faktiskt för mig att det var just du som hade det också, du har ju haft jätteproblem med smärtor sålänge vi har känt varandra också (och säkerligen innan)

      Jag läste att man kan operera bort skiten också. P-piller och andra hormonpreparat kan funka. Även graviditet :p

      Förstår inte varför gyn inte tar dig på allvar? Tycker verkligen du ska söka hos en annan? Hatar läkare som påstår att ALLT skit som kan hända en människa har med övervikt att göra... BS! Snarare att man blir överviktig av skiten då man får så fucking ont att man inte orkar röra sig och ligger hemma och tröstäter choklad istället.

      Men somsagt, jag skulle söka om och vägra lämna rummet innan en titthålsop. blir inbokad... jag följer med och är lika dryg om du inte vågar.

      KRAM

      Radera

Vad tycker du?