tisdag 20 november 2007

Insomnia

Ännu en ledighetsvecka har inletts, skönt om inte annat. Det var på tiden att jag fick komma hem och sova, har kanske sovit en 20-25 timmar sedan förra måndagen så direkt när jag kom hem så sov jag väl iaf nästan 20h på raken.. gaaalet.. men det är något sjukt med min hytt.. INGEN som har använt den har klarat av att sova mer än 2 nätter sedan har dem bytt.. Enligt sägenena/ryktena så var det i den hytten någon blev styckmördad pga spelvinst när det var passagerarhytter en gång i tiden.. något spökar :D I don't know..

En liten kort summering av Rom då;

Ons 31:a okt
Lyfter från GBG City 10.15 -London Stansed - Rom Ciampino
Tar transverbuss till Roms centralstation och därifrån vandrar vi med hjälp av karta till hotellet. Trötta kommer vi fram vid en 00.00 på kvällen ungefär. Mysigt hotell med skumma korridorer.. "gayfriendly" enligt PR :D coolt.. Tar en ganska lång promenad i vårat område, slutar kvällen med god kinamat på en bänk.. Rolle fyller 24. Grattis!

Tors 1:a nov
Regnig dag, vandrar runt halva Rom. Dricker min första och enda latte på ett dyrt tabaccoställe, tur att den var god :) Vi åt vår första Italienska pizza.. inget överdrivet, men den mättade väl.
Träffar på en dansk kvinna med svenska rötter från LosAngeles.. Hon bekräftade våra värsta farhågor, att allt var stängt pga allhelgonadagen.. aja, ingen shopping idag då D:

Fre 2:a nov
5 år sedan jag träffade Fleecet på en halloweenfest hemma hos katta .. tänka sig
Vandrar runt i HELA Rom, verkligen!! Ser Collosseum, Spanska Trappan, Phatenom m.m
När jag kommer hem så har jag blåsor och enorm träningsvärk i benen.. ajje ! Köper "whitepizza" på lösvikt .. ingen höjdare det heller.. sveriges pizzor rockar ! Prövar även min första gelatto.. yumyumyum

Hemma ramlar morfar, bryter lårbenshalsen -- nicht gut

Lörd 3:e nov
Gick (haltade) till den stora basilikan efter sov Rolle absolut skulle se den innan han åkte hem.. sankt peters kyrkan något.. Shoppade något för första gången.. hallelulja..och åt en 2 rätters italienskt på ett schaskigt ställe.. Gick även igenom villa borghese-parken, stort och fint.

sön 4:e nov
Var till den enorma marknaden vid Porta Portese.. så grymt mkt fynd å alla möjliga saker.. hann inte med så mkt shopping, eftersom det tog 3 timmar att gå igenom allt och sedan när jag väl skulle shoppa så stängde marknaden.. ble ble ble.. mer pizza

5:e nov
Gick på shoppinggatorna litegranna, spelade shack i villa borgheseparken, åt på den första pastarestaurangen. Såg panthenon inifrån.. coolt tak

Tis 6:e nov
Städar upp, packar och checkar ut från hotellet.. Desperat shopping för att få ihop en souvernir till en arbetskamrat.. hehe. tar oss mot flygplatsen vid 19-snåret. Sitter vaken på London stansed hela natten 8)

ons 7:e nov
landar hemma i gbg igen kl 9.50.. soooo tired


För att sammanfatta det hela så ska jag säga att Rom är en stad som spruder av folk och rörelse.. aggresivt körande och eländigt massa tuutande.. deras polisbilar och väktare har skumma sirener som man hör väldigt ofta.. Alla fina byggnadsverk är insmockade bland bilvägar och andra byggnader.. men dess arkitektur finns ingen annan stans.. Varmt och skönt hade vi det hela veckan (20-25 grader) förutom den första dagen som var på en 15-grader och regn.. men bättre och ta skiten i början :)

Annars händer inte mkt i mitt liv, lite känslomässiga kriser och så .. men det är inget jag inte kommer över.. jobbet flyter på, vi har kommit in i julebåten vilket innebär pynt och sköytebane på soldäck.. väldigt romantiskt med dimman som flyger förbi och julmusik som spelas i högtalarna, inte så romantiskt om man tänker att det är teflonis som är ihoppusslad.. men men :) det är inte så kallt om rumpan när man landar iaf.. ask me :p

Imorrn ska jag shoppa skor med emmy sen blir det bio å thomas hookar på.. nice

that's all folk

kyssen

2 kommentarer:

  1. Rom lät riktigt najs, gumman! Intervjun i Finland var ganska trist, men jag hoppas på det bästa. Trist att höra att du går igenom en känslomässig kris. Men jag hoppas du vet att jag finns här för dig. När kommer du till Örebro igen btw? puss

    SvaraRadera
  2. Hej raring! Det är inte utan att man är lite avundsjuk på Rom-resan.. hehe. Jobbigt det där med krisen... du vet att jag finns om du vill prata. :) Kram kram

    SvaraRadera

Vad tycker du?