måndag 18 juli 2011

Hallen my love


Så var hallrenoveringen färdig för denna gång.. eller ja, det återstår fortfarande lite finlir här och där. Det har varit några av de stressigaste dagarna i mitt liv kombinerat med övertrötthet då Alice hamnade i ett utvecklingssprång eller något och skrek sig igenom halva nätterna. Vi hade ungefär 2 dagar på oss att göra hallen och fixa det sista i trappen samtidigt som Alices kalas skulle ordnas. David stod med sista tapetvåden en kvart innan första gästerna kom; Dem fick tom hjälpa oss fixa upp ballonger. Grillen hann inte riktigt få spurt heller men jag fick träffat mina närmaste även om jag inte kunde fokusera riktigt pga någon djävulusisk huvudvärk.

Idag har vi mest njutit av lugnet efter min familjs närvaro.. och jag tog tillfället att klippa de allmänna gräsmattorna; Visserligen på de andras vecka men de brydde sig inte nämnvärt. Nästa gång blir v.38 så det är ju ett tag kvar =) Håller på med lite sortering av skor och försöker rensa bort lite som ska säljas och slängas. Försöker komma underfund med vilken möblering som passar mest i hallen som är ett stort problem; Ett riktigt I-landsproblem. Semestern och stressen har satt sina spår på vågen, ajjabajja.. när jag är hemma, ledig och stressar blir det lätt att jag slänger i mig skit om jag är hungrig.

Imorrn är det dags.. upp vid 5 för att ta expressbussen till stan för att ta expressbåten till Saga som väntar snällt i Fredrikshamn; Sommarsäsong & pirater here I come!!

Nästa projekt ut; Köket.. när var hur?

Ha en bra vecka och spara på soldagarna tills jag kommer hem snälla ;)

2 kommentarer:

  1. Ha en bra vecka hjärtat
    Kram Vicky

    SvaraRadera
  2. Lääääääääckert!!!! :D

    Här ska det i alla fall regna den kommande veckan, så... ;)

    *puss puss*

    SvaraRadera

Vad tycker du?