fredag 22 juli 2011

Sju korta och en lång..

...kanske låter som en dålig p-rulle men det är faktiskt vårt alarm som kommer ljuda 8.15 idag; När vi hotellare har som allra mest att göra och är mitt uppe i de förbokade. Nåväl jag är lugn i sinnet för vår lilla sommarfågel är riktigt bra :] Känns som det var längesedan jag fick skola in en vikarie som var självgående och inte parkerade sitt arsle såfort dem inte visste vad de skulle göra..just nu är det lite för mkt av den varan. I år verkar det har satsats mer på skönhet för de flesta ser ju riktigt fina ut och är relativt glada, om man ska se det postivit :)




Men skönhet är ändå inte allt



Hursom denna brandövning är verkligen superdåligt inplanerad för oss och man står verkligen med myror i brallorna och vill mest av allt bara gå och göra färdigt.. men det ska samlas, ropas, utrymmas, ropas, väntas, ut till flottestativ och livbåtar, väntas, ropas, väntas och rapporteras för att sedan kanske få sluta, himla segdraget.


Anledningen till att jag bloggar detta är nog mest för att hålla mig vaken dessa 15 minuter innan knackning och dragning börjar; Är förbaskat trött och undrar hur jag ska stå på benen resterande veckodel :) Men snart halvvägs ändå och det känns ju sådär förträffligt bra =)

1 kommentar:

Vad tycker du?