fredag 1 juli 2011

förskolan ringde+ uppdatering

Idag ringde förskolan 12.30 där Alice fått plats i Aug och ville gärna att vi skulle hälsa på IDAG... innan 15 för sen går dem på semester.. själv har jag vetat om denna plats i 3 veckor och skulle enligt kösamordnaren vänta tills dem hörde av sig.

Jag är grymt besviken på deras dåliga tajming + att det var vårt bottenval av dagis, känner mig ledsen. Mamma som jobbat inom barnomsorgen i mer än 27 år tyckte dem gjort bort sig rejält då dem på hennes förskola kontaktat barnen för mer än 1 månad sedan.

Kunde dem inte ringt igår, eller tidigare idag? Tänk om vi varit bortresta bara över dagen, skulle vi inte få hälsa på och få någon info innan inskolningen.

känner mig sur....

Vi funderar starkt på att låta Alice vara hemma hos sin farmor och farfar tills vi får plats på vårt första önskemål (står i kö), Thomsen gå ned på halvtid och jag jobbar heltid; Det skulle innebära att Alice får vara ifrån oss 8 dygn i månaden då vi jobbar som vi gör.

Har hört mer dåligt om denna förskola på FL bland annat. Mycket personal som byts och allmänt missnöje från föräldrar.


----------------------------------------------> Uppdatering

Har hälsat på nu och det känns inte bättre.. lokalerna var kvava och sletna. Personalen såg nog oss som en extra belastning då de hellre ville hem och på semester. Den enda personalen som kändes okej skulle byta till en annan förskola. "Tanten" som hade ringt kunde inte ens visa oss runt utan det fick vi göra för egen maskin.. vi visste liksom inte varför vi skulle komma utan tänkte att dem skulle berättat om sina rutiner och om barnen etc.

Det kändes som att de slänge ut kommentarer som att "önskar föräldrarna kunde lita på oss mer (om att deras guldklimpar har det bra där)" och "jaa vill barnen något så kan dem ju få så. vi gör ju som dem vill" Allting kändes som att de försökte övertyga oss om att de var okej och ett helt jättekul dagis..

När vi skulle gå därifrån följde dem inte med till ytterdörren, var dock tvungen att ropa så att jag kunde komma ut då dem hade något barnvänligt lås :p Otrevligt när dem har 3 barn på 2 personal.

Min magkänsla skriker neeej och nu efter besöket känns det som förnuftet håller med.. Han inte konfrontera dem om deras sena kontakt ej heller vet jag NÅGOT om inskolning mer än de fjuttiga frågorna JAG ställde.. tycker personalen som är vana kan informera om sådant.

Tusan hundra gånger om!!

Jag tror jag är 90% säker på att inte Alice ska börja där........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?