onsdag 20 mars 2013

...en elak plan

Okej, min plan råder:

Få morsan att inse att hon vill flytta och bosätta sig med mig för att sköta dagislämningar och hämtningar så att jag & T kan gå upp på heltid. Hon bor gratis och den lönen hon får går enbart till sparande eller skojigheter + att vi får en grymt mer stadig inkomst.


Självklart krävs ett större boende = 5a om nu barn nr 2 ska få sitt eget rum också :))

Har hittat 3!!! Femmor i Trollhättan som kostar likvärdigt denna, då centrala delarna. 

Är jag galen? 
1 timme till Gbg alternativt pendeln... vi har ju inga dagsjobb så det är inte så juicy :)
För ett tag sedan var mor helpepp på detta men sedan tror jag hon började tänka om för mkt. Hon är visserligen barnskötarutb. med 30 års erfarenhet! Men har inte förskolelärarexamen vilket krävs iaf på 90% av alla förskolor nuförtiden.

Som jag brukar säga, drömma kan man alltid
Detta hade inneburit 24% ökad inkomst (om man räknar med att mor bor gratis och inte betalar ngt) vilket i sin tur hade inneburit mer resande!!!! wihooo

Har haft en jättetråkig dag hemma.. handlat lite och låtit hemmet förfalla desto mer.. eller rättare sagt Alice har stökat ner och jag har inte plockat upp allt eller haft annat för mig.

Har iof gjort en storvaskning av tvättmaskinen då jag tyckte den luktade svett(?) inuti
1 halv påse citronsyra + 1 halv påse askorbinsyra i varmt vatten 90gradersprogram
Efter detta ett 40gradersprogram med klorin
Efter detta ett snabbprogram för att skölja bort klorinen

Nu doftar det inte unket längre utan badhus... heum :)
Känns inte miljövänligt med alla dessa tvättar med det är inte så hälsosamt att ha på sig ex. kläder som tvättats i gammalt mögelvatten, det rekommenderas att göra denna tvätt ngn gång per år. Undrar hur ofta det görs i hyrestvättstugor ;p Har man kalkrikt vatten bör man göra syratvätten ofta! Funkar även med ättika, går att googla fram hur man gör. Även kaffebryggare/Vattenkokare behöver få sig en omgång med ättikakok ibland.

Man får ej glömma värmeväxlaren i torktumlaren medan man ändå storstädar, den ska sköljas rent på damm iaf varje/varannan månad beroende på hur ofta man tumlar. Börjar man märka av mkt fukt i maskinen och att den inte torkar torrt på autoprogram kan man behöva fixa detta. 

Börjar låta som "rent hus" men det är bra.

1 kommentar:

  1. VAVAVVAVAVAVAVAV?

    Ska ni ha barn??????
    Fan så skojsigt:))))))))

    PUSSSSS

    SvaraRadera

Vad tycker du?