fredag 22 mars 2013

Bitterf*ttan mailar

Idag mailade jag H&M och klagade (på ett snällt sätt) att det är konstigt att mammakläderna slutar vid strl 46 (vissa i strl 48, kanske 50) när dem har en plusavdelning upp till stl 54 eller om det är 56 tom. Varför OM dem nu har plusavdelning har dem valt bort gravidkläderna i dem storlekarna. Kan inte tjocka kvinnor bli gravida eller bör dem helt enkelt inte klä sig i annat än nattlinnen?

När jag var gravid kunde jag komma i gränsfallet på cargobyxorna dem hade. Jag är j*vligt tacksam då dem funkade att jobba i (vårt jobb har inte städkläder för gravida, enbart kostym) så. I slutet av grav. var det enbart leggings som gällde.

H&M (i Danmark åtminstone) tipsade om att man bör gå upp 2stl mot slutet av graviditeten. Så då ska man helst vara stl 42 för att klara hela vägen ut. Personligen tycker jag H&M har mindre storlekar än Lindex och verkligen mindre än Kappahl; Är det inte måttstandard som gäller.

Jag vill inte uppmuntra till att övervikt är bra, trust me! Men så mkt skit som jag fick pga min övervikt har jag aldrig fått förut som när jag var gravid, DÅ har man ju nämligen ansvar för den lille därinne. Att sedan inte kunna mysmaga sig fram på ett ställe där dem har snygga mammakläder är liksom ingen bonus.

ÅH ibland önskar jag bara att jag vore smal...

Fick iaf ett svar liknande våra chefers "vi ska ta det till oss och vidarebefodrar till berörd avdelning"

Men det GÅR att köpa kläder för storvuxna gravida:

Mammabyxor 549:-

 Helt ärligt! Kvinnan på bilden ser ut att ha samma klädstil som min svärmor på 60+. Kolla in skorna liksom. Jag blir gråtfärdig. Ser ut som att dem sytt ihop 2 gardinlängder, ingen form någonstans.
DET vill inte jag som ung och fräsch (euhm) 27-åring behöva stoltsera runt i.


Hursom.. haha! Ska sluta vara bitter :))

Bejb är påväg hem nu!!!

1 kommentar:

  1. Krama familjen lite extra hårt nu...Kan vi inte styra upp lite träffar snart?????

    Jag kan dra med mig Karina till Kungälv men då får J följa med för jag vägrar köra bil hihi. Förrästen har du varit på nya klädkällaren i Bohus? Jag gillart. Mamma letade stora kläder och hittade storlek 52 och inte sånt där tantigt, värt att kolla upp!

    Kramis

    SvaraRadera

Vad tycker du?