fredag 11 september 2009

stalker

Då har jag landat i Gbg igen.. (elr snarare igår runt 23.20 på kvällen)

Örebrovistelsen var super denna gången förut att jag & lillebror rök ihop i sista minuten och skiljdes som ovänner.. mycket mycket tråkigt =/

Det bästa var att vi blev samlade alla 6 för en gångs skull.. när hände det senast.. 06? Nja. .om ens då..hursomhelst var det spännande att träffa alla.. (: Tänk att det är över 5 år sedan vi gick ut gymnasiet redan? Tiden går grymt fort alltså.

Jag beställde X2000-biljett hem vilket innebär ett tågbyte i Hallsberg.. Nu var det sådan otur att jag var tvungen att vänta i nästan 50min där.. Mamma tröstar med att "det finns säkert någon rolig person att prata med" okej! På tåget från Örebro-Hallsberg träffar jag på en kille precis innan vi ska av.. Bondigt efterbliven "ska du till Göteborg?" Ja säger jag.. "jag vet inte varifrån tåget går" Okej jag ska visa, jag vet inte heller men det kommer vi snart få reda på.. Säger jag. Vi går av tåget, upp för rulltrappan och ned till perrong 2.. "Hit kommer tåget säger jag" Så står vi tyst i kanske 10 sek.. sen går jag för att köpa tidning och dricka i kiosken.. han följer efter. Efter jag går ut så följer han efter. Misstänker en förföljartyp och ber Thomas att ringa mig.. Då kommer killen och ställer sig snett bakom, kan höra hans andetag.. Thomas ringer och jag berättar om den jobbiga killen.. haha.. går in och ut i stationshuset säkert 10 gånger, han följer med.. sen smiter jag ut bakvägen, han kommer efter.. sen går jag in.. ut, han följer med.. Tillslut blir jag så himla pissed att jag smiter ut bakvägen och ut i Hallsberg City på promenad, kollar skyltfönster och sådant.. smiter senare in på perrongen bakifrån ca 100m bort... Gömmer mig bakom en glasnedgång till tunneln.. han ser mig och kommer ut.. men ser att jag fortfarande pratar telefon.. här lämnar han mig ifred.. tåget blir försenat.. :) Men 50min fick Thomsen sitta med mig i telefon för att stalkerfanskapet skulle låta mig vara ^^
Okej han var inte läskig så, bara efterbliven och sjukt jobbig..tyckte faktiskt synd om honom samtidigt.. men mer synd om mig som behövde vara ifred ^^
..Mammas "det finns säkert någon rolig att prata med" fick en helt ny innebörd.. kände mig jagad, det kanske fick tiden att gå fortare!

Nej nu ska jag dra på mig leggins och mina rosa nyinköpta pjux.. glida ut på stan och se vad dagen har i sitt sikte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?