torsdag 10 februari 2011

Gravid..

...och i värkar var jag när sambon petade på mig imorse för att påminna mig om att det faktiskt var min tur att gå upp med Alice (eftersom han alltid gör det :p). Jag hade även drömt att klockan var 11.49 och var förundrad över hur länge hon sovit idag; Mamma hade åtminstone sagt att klockan var så mkt . Precis innan värkarna hade blivit sådär starka och snart dags att dra till BB hade bebisen vänt på sig i magen och det kändes på riktigt tycker jag. Vi behövde nog dra in fort denna gången för jag var säker på att det skulle gå snabbt.

Tillbaka i verkligheten är klockan bara 8, har sprängande huvudvärk och ryggont som heter duga! Den dära sängen förstör mig.. min hårda hyttmadrass på båten från 80-talet är 1000ggr bättre och då är det tamigfan illa! Hasar mig till Alice rum, drar upp persiennen och trillar bakåt. SNÖ? Å inte hur lite som helst.. verkligen knasvitt överallt... säkert en 5-10cm =/ Skit hela vägen! Tar lillan och försöker komma ned i trappan.. smärta i totalt hela ryggen, gråter en tår.. haha..ooont!

Det värsta är att sådana hära dagar vill man bara spendera i soffan.. men eftersom lillskiten rör sig och ramlar (och slår i huvudet ibland) så måste en annan lurpassa hela tiden..

..Jag tror det där lät värre än vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?