fredag 11 februari 2011

Gud & Sommardrömmar

Vaknade med sour throat idag.. och bestämde mig för att hoppa ÖF på Lammet ;) Sorry God, I'll come another day. Vi har nämligen bestämt oss för att dissa den gamla förskolan då det är alldeles för mycket regler, surkärringar och Gud.. Okej dem får gärna tro på gud och tacka honom etc.. men att göra det i några dyrkasånger med bebisar känns bara.. sektigt ^^
Därför byter vi ÖF till en lite mer "modernare" fast fortfarande kyrklig.. hade önskat så att det fanns okyrkliga ÖF nuförtiden; Ekonomi ekonomi. Men varför går jag dit då? Jag ser det som ett bra ställe att få plats många med barn och leka och vara.. 99% av de andra mammorna tycker likadant; Ingen av oss är kristna heller så. Är det att luras? Jag betalar ju kyrkskatt och därför har jag rätt att vara där. Även är det en bra förberedelse inför riktiga förskolan och har man då integreraat med andra barn tidigare så är det förhoppningsvis lättare.


ÖF; Ditt falskspel mot Gud

Sådär glömde visst bort uppdaterandet mitt i allt så nu har det gått några timmar.. Svärfar har varit här och lämnat bilen igen. Han hämtade den igår för att kunna lämna den på service idag men snubben var ju sjuk också typiskt nog så vi får försöka köra nästa vecka istället.

Nästa hemmavecka har vi förhoppningsvis några tider på förskolor runtomkring inbokade. Jag vill se var vi sätter Alice i kö innan jag väljer eftersom det är så viktigt för mig att hon ska trivas. Jag kommer att gå helt på magkänsla och skita i resten.. har dem tråkiga leksaker eller dålig skolgård är det skitsamma för det gör inte helheten. Personalen måste kännas bra och ja.. "the spirit". Hoppas att den förskolan som bara ligger 10m bort kommer vara bra och sen är det bara att hoppas man får en plats också :p

Har varit snöstorm här hela morgonen och snön som kom å blaskade ned igår har fryst så nu är det bara massa ojämnheter i marken.. ååååh jag är så grymt trött på detta nu! Jag var trött på vintern redan när den började.


Min trötthet på vintern gör inte att det suger mindre i min restarm direkt. Jag BEHÖVER verkligen komma bort till sol och bad snart. Vi kommer ju behöva ha ett barnvänligt place framöver men sålänge det finns bad så :D Thomsen snackar om Frankrike men jag vet inte riktigt.. är mer sugen på Grekland. Dock får det vänta till nästnästa sommar då det blir fullt upp med inskolningen denna sommar. Pengarna är även en fråga.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt det låter för er att ni bara har kyrkliga ÖF. Här i Laxå har vi både "kyrkis" som är i kyrkan (men ingen gudsång alls) och Killevippen som ligger i anslutning till BVC så man kan bara gå in när man väger eller komma andra dagar med. Där lagar dom mat ihop också nån dag i veckan.

    SvaraRadera
  2. Grekland är jätte fint, dit får ni åka :) Såg även att du har börjat jobba hur känns det? Saknar dig Kramar

    SvaraRadera

Vad tycker du?