måndag 7 februari 2011

Hemma igen

..borta bra men hemma bäst :)

Ja vart är hemma egentligen? Självklart är hemma här i Kungälv men båten är ju ändå ens hem halva året så. Även Örebro är ju mitt hem.. fast mest mina roots.

Hursom; Jag är hemma iaf. Båtveckan har gått fort som sören. Jag har fått en ny avdelning att jobba på efter 3 år och det känns okej eftersom jag har min vapendragare med mig. Konstigt nog har inte mycket annat hänt; Lite nya ansikten och yngre vilket gör att man börjar känna sig lite gammal.. haha!

Under veckan har jag försökt att byta ut några mål mot pulver och bara ätit det som verkligen kännts "värt".. skippat mjukt bröd.. och bara fuskat lite. Kom iväg på gymmet en dag, övervägande trappgående och mycket mer svettiga dagar än hemma. Hade hoppats på något kg minus med tanke på min bmi men vågen visade på 1/2kg.. bittert! :/ Känns sådär faktiskt. Dock känns benmuskler på topp och magen lite spänstigare.. kanske har det bara ändrats i massorna? *lol* Datumet för nytt intyg närmar sig med stormsteg och jag är rädd att inte klara "kraven".

När jag mötte Thomsen & Alice vid terminalen så var hon lite blyg men jag tror hon kände igen mig ändå.. (: Hon har lärt sig sätta sig medan jag varit borta.. tror hon kommer skita i det där med krypningen helt faktiskt. Hon hamnar bara i någon armhävningsposition.

Börjar bli trött nu.. dags för sängen

1 kommentar:

Vad tycker du?