måndag 14 februari 2011

livspussel

Ja då sitter man här igen... med sin termosmugg och sörplar kaffe :) (thomas vill att jag lägger till att jag redan spillt ut den IGEN över hela väggen) Pågångsdag och nästa avgångsdag är det buss hem från Oslo - Gbg *suck* Så är väl hemma först efter midnattisch där någonstans..

Har återigen funderat över framtiden.. och studier! Maah varför ska det kännas som ett sådant stort steg. Det jag oroar mig för nu är om man kan få studiemedel om man haft en inkomst under året (FP) fast har för mig att dem bryter där vid sommaren någonstans..(?) Jag gjorde en snabb kalkyl på scn's hemsida och enligt den skulle jag få en inkomst som är större än den jag har idag.. MEN återigen.. det är trots allt ett lån och inget man bara hoppar på happ som hipp.
Florist.. turism.. like'em both. Men räcker det att gilla dem?

Medan vi ändå tjötar om framtid så har vi ringt 2 förskolor (1 till på gång) och bokat in besök hos dem.. så nästa vecka blir det lättare att fylla i blanketterna (som jag förövrigt spillt kaffe på)
Spännande men ändå ganska läskigt :D

Sen ska man få livspusslet att gå ihop också.. bara det är en jobbig del

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?