fredag 26 augusti 2011

Att tjäna pengar

"Det sägs att GODA VÄNNER kan spendera lång tid utan att talas vid, utan att vänskapen brister. Dessa vänner, när de träffas beter sig som om de sågs igår, tänker inte på hur lång tid gått, utan att de talats vid ,eller hur långt ifrån varandra de bor. Om du har sådan tur att ha åtminstone en sådan vän, sätt detta på din status. De vet vilka de är.........."

Undrar om det var jag som startade den kedjestatusen på FB för kunde inte sagt det bättre själv ;)

Påtal om goda vänner så fick jag mig ett kärt återseende i Onsdags då goaste tjejerna återförenades igen.. ett år sen sist på ett ungefär; Tyvärr saknades en men det kanske vi styr upp till nästa gång.

Idag hittade vi en ny barnsecondhand som ligger inärheten.. Tack gode gud för secondhand när man ska köpa kläder till dagis.. Abeko regnställ 90:- plus Tretorn gummistövlar m. foder för 55;-Båda i nyskick. Stövlarna har hon säkerligen bara här i början av hösten så har dem blivit urvuxna.. lätt att jag åker dit mer igen när det är dags för regnkläder och ytterkläder.

Nu blir det filmtajm.. började kolla Anne Franks dagbok på bluray igår

2 kommentarer:

  1. Jag lånar den där statusen :)

    Secondhand är det bästa som finns! Är med i en grupp på FB där det säljs begagnade barnkläder. Borde finnas en där du bor också så kolla runt efter en sån grupp. Billigt och bra. Varför lägga ut massa dyra pengar när man lika gärna kan hitta fina kläder för en billig penning :)

    SvaraRadera
  2. Va... var du i Örebro? Eller var det andra "goaste tjejer" du träffade? ;P Jag var helt säker på att vi avbokade vår träff, så snälla säg inte att jag missade den??!!

    puss puss

    SvaraRadera

Vad tycker du?