söndag 14 augusti 2011

Bye Bye


Har sagt hejdå till mamma nu.. eller ja, för några timmar sedan :) Alltid lika skönt att ha henne på besök då det blir extra lekkamrat till Alice som är riiiiktigt busig nuförtiden. Lillschmul hade ju några jobbiga dagar under mitt förra arbetspass (förmodligen utdragen 3-dagarsfeber) men har varit på riktigt solskenshumör hela hemmaveckan.. det är skrämmande hur min kropp får gåshud när jag tittar på henne och känner sådan enorm lycka.. samtidigt som jag blir rädd att jag ska råka dö ifrån henne och att jag inte kommer få leva med henne resten av livet.

Idag hände något sådant.. jag gjorde mig iordning för att ta en promenad med Alice & mamma.. fick enorm smärta över bröstet och kände bara hur tungt allt kändes, som att bröstkorgen var för tight.. höll i sig rejält i 10 min och jag var tvungen att lägga mig.. blev kallsvettig. Trots smärtan tog jag mig ut och gick men var tvungen att avbryta; Mamma fick fortsätta själv. La mig kallsvettig i vilostolen och insåg hur vek jag måste se ut.. Thomsen blev självfallet orolig och jag undrade vilken typ av hjärtfel som drabbat mig. Trycket kom och gick men fanns där hela tiden.. efter 40min kanske, blev det bättre och jag somnade i 2h. Skumt! Händer det igen får jag kontakta doktor tror jag eftersom vi har lite problem med sådant i släkten på pappas sida.. blir orolig för hälsan

Har kollat Insidious nu på kvällskvisten; En film som Thomsen försökt få mig att se länge men som jag totalvägrat då jag fått för mig att den är sådär superläskig...visst den var väl lite scary men den thrillade inte till mitt sinne mkt med de dåliga monstren ;)

Spöken från förr har kommit tillbaka...likt mardrömmar som dröms om och om igen.
Tur att jag lärt mig kontrollera dessa och vaknar i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?