fredag 17 augusti 2012

CG6 .. sista eller?

Igår var en såndär bra dag. Alice hade första officiella förskoledagen efter ett långt uppehåll över sommarn. Jag var orolig att hon skulle bli klängig och gråta när jag gick men det gick okej :) Thomsen blev hämtad av sin far i "gryningen" för att ge sig på coctailparty inne på Sahlgrenska så jag slöt upp efter dagislämningen. En resa som i vanliga fall tar 20-30 min tog 1 timme & 20 minuter.. En lastbil med grävmaskin på släp hade fastnat i tingstadstunneln så 2 fält var avstängda. Måste jag säga att folk blir galningar när dem inte kommer fram i trafiken? Vet inte hur många potientiella böter jag kunnat dela ut om jag var polis i tjänst :)

Väl hemma hade dagen för Alice gått bra, hon var busig och på strålande humör. Resterande vardagsrumsmöblemang blev även sålt till ett medelålders par. Så kvällsmyset blev på golvet. Vi firade med att köpa takeaway på en närliggande restaurang.

Nu är det bara att hoppas allt går vägen, att T slipper göra fler behandlingar och att cancern inte blommar upp eller att han dragit på sig en annan (vilket inte är helt ovanligt vid cellgiftsbehandlingar) Idag är han jätteillamående och trött så direkt efter morgonpillrena fick han ge sig upp och sova.

Har mkt annat på gång också vad gäller försäljning. Försöker rensa bort kläder och skor som jag även fått av mamma, både på fb och tradera. Även soffan vi beställt kommer hit idag och jag har precis målat och tapetserat klart vardagsrummet (förutom typ 10% ;)

Alice är rumsren nu också, åtminstone på hemmaplan ^^ Hur gör man när man är på tur och hur går man till steget från pottan-->toalett? Hur har ni andra med små gjort? Nattblöjan har vi egentligen bara som "ifall att" eftersom den oftast är torr på morgonen.

Lillkorven käkar sin favvorätt Tortellini (?) Ett säkert kort :) Sen ska vi iväg till Ica för vi har verkligen inget dasspapper!! Maah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?