onsdag 10 november 2010

Från rygg till mage..

..klarade Alice idag :)


Hon har inte brytt sig om att försöka förrens idag och har kämpat och varit irriterad över att hon aldrig kom mer än till sidan. Ett försök så fastnade hon på sin arm och grymtade lite men såg sedan till att hamna rätt.. efter det var hon grymt stolt, det kunde man se :) Från mage till rygg gjorde hon 3ggr för kanske 2 månader sedan men har sen dess inte visat mer vilja. Hon fick även sitta i gåstolen och det var en härlig tid för lillkorvan då hon skrek av skratt och hoppade runt (jag ska lätt försöka få tag i en prisvärd hoppgunga, det lär hon älska). Fick dock vaddera växelspaken då hon slog hej vilt ^^

Var ju iväg på provokationsrådgivningen och fick veta lite så smått om hur jag bör gå tillväga.. ska börja med 1tsk kokad mjölk om dagen.. låter inte mycket alls men man ska tydligen reagera på det om man har kraftig allergi. Baskans att jag bara har laktosfri mjölk i kylen då.. måste med andra ord leta mig ut i snöovädret imorrn igen. Tog en halvtimme att ta sig till barnmedicinska idag och jag lovar, svettig var jag när jag kom fram. Alice låg och skrattade åt mig när jag stånkade och förbannade mig fram.. peppande!

På hemvägen hoppade en kille 5ggr i plasksnön brevid mig för att jävlas, helt blöt och kall blev jag. Bör man göra så när man går i 5an-6an! Fick bilder hur jag gav honom en hurring men lugnade mig när jag insåg att jag bara behövde ta tag honom i jackan och be om hans mammas telenr så jag kunde ringa upp och berätta vilken hemskt ouppfostrad son hon har.. jag gjorde inte det! Däremot domnade mitt högerben bort av blöt isande snö så jag skyndade hem istället och glömde bort allt =)

Väl hemma har någon kastat en pappkasse på min trall och en annan vid min brevlåda.. vad håller folk på med? Är det mobbing eller har de bara hamnat där för att? Aja ännu större anledning att passa på att sopsortera lite :)

Ingen har snott Malcolm heller ( en svart stor prydnadspuma i keramik från Thomsens unkarlstid) Vi har ställt ut honom på altan i hopp om att någon annan unkarl vill ha honom ;)


Varför vill ingen ha mig? Miiiaow

1 kommentar:

  1. s_elma87@hotmail.com16 februari 2012 kl. 22:33

    Heej! Köper gärna puman!!! Har ni kvar den?

    SvaraRadera

Vad tycker du?