tisdag 9 november 2010

Virvlande..

...flingor utanför mitt fönster. Vinden viner i träden och drar med sig all värme som funnits. Brr!

Ja nu är den här då, välkommen till Kungälv du eviga snöoväder! Här i Göteborgsnejderna kallas nämligen allt för oväder vare sig det dinglar ner eller störthaglar. Göteborgarna är sämst i hela Sverige på snöröjning och varje år blir det massvis med trafikolyckor vid första blixthalkan och hela kollektivnätet slås ur schack när det snöar 3cm eller mer.. *suck*

I år känner jag ingen lycka över snön som fallit.. jag känner mig snarare insnöad! Kanske är för att jag inte känner mina nejder, mina grannar eller kan minsta lilla stig i skogen. Kan ju också vara för att min vagn är en sådan dära modern stadsvagn som ej bör köras i snö. Jag tänkte ju inte så långt eftersom snön inte brukar ligga kvar nämvärt länge i de centrala delarna och den har varit super fram tills nu. DOCK har jag inte testkört den ute i snön ännu men jag hörde förra årets klagan från de som ägde liknande vagnar så har redan ställt in mig på det värsta.

Ut måste jag. Har tid klockan 13 på barnmedicinska för mjölkprovokationsrådgivning (vilket långt ord) Skulle behöva blåsa håret men lillan har misstajmat igen och däckat.. inte bra. Enligt mina kalkyler kommer hon behöva mat mitt under rådgivningen också.. ännu värre =)

Det var meningen att mina svärisar skulle komma över för att klippa vår lilla gräsplätt (som är på några ynkliga kvm). Förra ägaren hade ju nämligen lämnat den i hag-skick och gräset var säkert 40cm långt. Är inte det som flyttstäd; Borde man inte klippa innan nästa hyresgäst flyttar in. I Samma veva blev det ju frost i marken och nu är det snö. Klarar det sig över vintern eller ruttnar/dör det? Skulle även få hjälp med lite borrning.. Tyvärr hade dem inte vinterdäcken på så då sa jag att dem inte fick komma.

Nej...sätta fart kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?