tisdag 16 november 2010

Sverige; det nya Amerika?

Idag kom ett brev på posten från Nordea där det tydligt stod att jag inte skulle få försäkringen vi ansökt om då jag hade för högt BMI. Vår bankman(kvinna) ansåg att vi borde söka denna ifall en av oss skulle avlida; Försäkringen går in och täcker upp lånet beroende på hur mycket man valt att betala månadsvis. Vi ansökte om en månatlig summa som skulle täcka hela lånet om någon av oss gick bort. Konstigt nog tyckte vi så skulle man fylla i längd/vikt.. som om man inte skulle få den om man var för fet -haha- Bankmannen sa att det inte skulle vara några problem.

Så idag kom allt svart på vitt.. vi lever i det nya Amerika, där man inte får försäkring om man inte är topptrim! Känner mig inte arg utan mest ledsen. Jag är ju inte sjuk eller något, bara sjukligt fet tydligen. Om jag dör imorgon så står Thomas med hela lånet själv och ett litet barn att ta hand om. Dels ska man deala det psykiska men man ska också deala ekonomin som blir tjärv. Jag är alltså sjuk.. sjuk av mitt fett och den stämpeln har jag. Att jag precis fött barn och gått upp närmare 30pannor är liksom inte en ursäkt då?

Thomsen glömde fylla i sin vikt och ska returnera sitt papper men är även han rädd för att få avslag.. Det jag känner nu är ju lite osäkerhet med detta lån osv. Hade inte Alice funnits hade det varit lättare men jag vill känna mig så trygg det bara går med henne i världen och så skaffar jag barn som sjuk/döende i övervikt. För det är väl det dem måste mena.. att jag har större chans att dö än en "frisk" människa..

Tack Rickard på Nordea som anser att jag är döende.. tror jag ska fira detta med att lägga mig innan 12 eftersom man ska ta tillvara på de saker man gillar här i livet innan man kolar; Nämligen att sova!

Kan Alice ha atopiskt exsem förresten? De tankarna för vi vidare.. det mesta stämmer in + att de är väldigt vanliga 1 av 5 barn är drabbade.. Har inte lämnat tankarna på spädbarnspsoriasis ännu. Nu är utslagen över för denna gång, varade i 2 veckor och nu är hon snart fin som en porslinsdocka igen -<-@ Vågar jag införa mjölken nu.. hmm

T är hemma förresten, vilken lättnad! Imorrn kommer svärisarna och vi ska iväg till Ikea en snabbis. På E.m kommer 2 Stenabejbs.. vi ska lussebullebaka å käka tacos. Vad vore man utan Stena egentligen.. så mycket fint folk man lärt känna där!!!

3 kommentarer:

  1. Statens papper samt såna här försäkringspapper är helt galet! Fyllde i nå försäkringspapper och tänkte vad fan ska de ha vikt och längd för? Nu har vi inte hört från de på en månad heller... Undra om vi får samma dom? :(

    SvaraRadera
  2. det är ju helt sjukt :( /bina

    SvaraRadera
  3. Började igår äta enligt LCHF-dieten där man utesluter all vetemjöl, pasta, potatis och allt sånt. Och faktum är att mitt blodsocker imorse har varit så jäkla bra! :) Och då ät jag en omelett med 3 ägg, 4 skivor bacon, en liten skvätt vispgrädde och lite champinjoner. Och det påverkade mit blodsocker ytters lite!

    SvaraRadera

Vad tycker du?