onsdag 6 juni 2012

Nervositet

Jag är nervös. Imorrn får Thomsen sin första cellgiftbehandling och sedan nr 2 på fredag. Hur kommer han att må, hur ska jag göra för att få honom att må så bra som möjligt. Vad händer om han mår så piss att han inte ens orkar se mig eller lillan ? =(

Körsbäret på kakan (som för övrigt börjar bli ganska stor) är att Alice lyckats bli sjuk den enda veckan som jag fått sjukskrivning och har rätt att lämna henne på dagis. Känns som att alla pelare bara rasar hela tiden. I vanliga fall hade det inte gjort så mycket men nu behöver jag alla timmar jag kan få med Thomsen eller till att städa hemma.. slippa laga mat, slippa plocka och samtidigt låta Alice få stimulation hade varit välbehövligt.

Förmodligen har hon någon tandfebergrejj. Visserligen var hon uppe i 40,5 i förrgår och spydde som en gnu men sedan dess har hon varit rätt glad och legar runt 38-39 vilket barn klarar ganska fint. Eftersom hon var feberfri hela dagen idag men att det kom till natten igen får vi se hur hon mår imorgon, kanske orkar hon med dagis ett par timmar åtminstone. Hon ville väldigt gärna gå vilket hon inte brukar vilja så det är roligt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?