lördag 2 juni 2012

beskedet

Jag önskar jag hade glada besked att komma med men vi har fått svaret idag och det är Diffust storcelligt B-cellslymfom som tagit vid i Thomas kropp. Detta är en mycket aggressiv cancer och obehandlad kan man dö inom ett år.

Thomsen har redan idag påbörjat kortisonbehandling och på måndag får han lämna sädesvätska för på torsdag nästa vecka sätts cellgifter in var 14:e dag framöver i ett halvår.

Jag har gråtit många tårar idag och det kommer bli fler framöver. Man tänker mycket "varför VI och varför HAN" Självklart ska ju ingen annan heller behöva drabbas men ja så är läget och nu kämpar vi vidare här. Imorrn får vi se om Thomsen får lite permis för att grilla ngn timme här hemma...om han orkar! Har blivit sjukskriven en vecka så att Alice får komma iväg till dagis och jag själv kan följa med T på första behandlingen.

1 juni kommer för evigt vara en väldigt svart dag.

3 kommentarer:

  1. Oj vad jag grät när jag läste det här. :( Hoppas hoppas hoppas att dom har hunnit påbörja behandling i tid. Klart du får känna "varför ni?" Det är ju ni som är en familj och i sin familj vill man inte ha sjukdom, hur stor eller liten den än är.

    Mitt erbjudande står alltid fast vet du.

    Många många kramar/ Lollo

    SvaraRadera
  2. Tårarna bara rinner när jag läser det här :( Jag hoppas verkligen att dem hunnit påbörja behandlingen i tid. Tänker på er varje dag vännen.

    Många varma kramar från Mariana

    SvaraRadera
  3. Älskade vän... orden räcker inte till. Önskar att jag kunde ge dig en jättekram istället! Jag tänker på er. Hör av dig när som helst om du behöver. <3

    *kramar i massor*

    SvaraRadera

Vad tycker du?