måndag 4 juni 2012

Som vanligt, ett tag

Igår hämtade jag T lite efter frukost och nu har han precis åkt till fertilitetskliniken för att eventuellt säkra ett syskon till Alice.. hoppas han lyckas; Om inte så skitsamma.. det finns många foster- & adoptivbarn i världen som behöver föräldrar. Jag förstår pressen att ha fått en sådan diagnos som aggressiv cancer och sedan sitta och onanera för att man kanske kommer vara infertil en vecka senare inte är så upphetsande.

Hursom har det varit hur underbart som helst att ha honom hemma. Allt har känts lite som förut och jag har kunnat slappna av. Knutan i nacken har börjar krympa så det måste vara någon stressrelaterad knöl jag haft. Vi har bara myst och haft vardag.. hann med våran klassiska Gleekväll x 3 eftersom vi missat 5 hela veckor så har vi lite att ta igen.

Jag ska med pluttan till dagis vid 10 och hoppas innerligen att lämningen går fint, om inte så hoppas jag iaf att hon blir glad efter att jag lämnat. Har ett gäng 2do's idag medan hon är på dagis:

Fk - fixa in de sista vabdagarna
Gyn - kolla om man kan ta ut kopparspiralen i samband med cellprov
Dagis - Lägga upp ett smart schema för veckan som passar med behandlingen etc
Boka läkarbesök - kommer jag ha chans att få vara sjukskriven ett tag till?

Övriga hemsysslor.. dammsuga, moppa, plocka, sortera viktiga papper etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?