lördag 27 september 2008

get rich or die trying

..blir nog det sistnämnda :)

Har sedan sist hunnit en sväng på det superfenomenala skruvochprytteldelsvaruhuset men ack så billiga Ikea .. fick tag i ett skriv/databord och en stol där jag kan sitta och surfa och leka vuxen med dem få mappar och pärmar jag har.. Som vanligt med Ikea är sakerna i 1000 delar och det är alltid svårt att komma igång.. men när man väl hittar första delen som man ska börja med flyter det på ganska bra.. När hyllan var färdigmonterad och på plats drog vi till Maxi för att införskaffa föda; Redan tors och vi hade inte hunnit äta hemma ännu! Köpte även gravidtidningar.. i förberedande syfte.. har kommit på att jag inte vet ett skit och jag vill ju vara lite förberedd om något skulle hända så att säga.. var meningen att jag skulle smyga ut lite smidigt med dessa..blev dock påkommet av ett litet äldre par i 40-års åldern som frågade om jag var gravid.. "-heh, neeeh förberedande syfte" sen önskade dem mig lycka till när jag mötte dem efter kassabetalningen :D Ska försöka gömma dem för svärisarna när dem kommer på besök också.. känns så töntigt om dem skulle hitta tidningarna och gå omkring och undra varför jag aldrig berättar att jag är gravid/försöker bli med barn.. ^^ aja. nog om det!

I fredags.. ja igår, så kom Nathaniel, Johan, Johan, Jennie, Therese och Alma över.. vi drack oss lite och sjöng och spelade.. asmysigt.. beslöt mig för att stanna hemma när det var dags för krogsvängen efter 00-slaget.. då hade jag blivit så pass nykter att jag inte ens var sugen på att ta taxi in till stan för att sedan åka taxi hem.. orka :) Jag är ganska nykter nuförtiden.. elr nästan helt..och om jag väl dricker så blir jag inte direkt social elr dricker mkt.. jag kanske ska satsa helnyktert.. men en iskall cider / bärsa .. vad går upp mot det ?

Idag har jag klippt mig, ingen vidare stor förändring utan bara lite topping.. ska även färga håret.. knallila.. men vi får väl se hur pass lila det blir :) Thomas klippte sig också.. fast där snackar vi större förändring för nu är han kortklippt, ganska vanlig killfrisyr.. Sen ska vi slänga in en blåsvart färg på honom.. Har även rännt runt i de flesta affärerna på centrala väster eftersom frisören finns där.. har hittat lite mysiga nya pryttelbutiker samt en mer välsorterad second hand + att inte förglömma så ligger ju bolagret där som har halvdyra saker i fin style.

Imorrn står ordet motion på schemat.. elr ja rättare sagt.. mer motion än vanligt.. ladda mp3 och ta fram gympadojjerna för här ska ut och andas friskluft.. något jag har blivit mer och mer dålig på ..

Jag, Jennie och Nathaniel försöker alla få plats på samma foto.. funkar inte värst bra :)

Puss & Kram annsi

1 kommentar:

  1. Tror det vankar av små knoddar inom en snar framtid ;)

    SvaraRadera

Vad tycker du?